یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مبعث

حوزه/ در آستانه ۲۷ رجب سالروز بعثت خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی(ص)، صحن و سرای رضوی مملو از رنگ و بوی عید و شادمانی شده و بخش‌های مختلف حرم مطهر آماده میزبانی از خیل دلدادگان حضرت رضا(ع) است.

خبرگزاری حوزه - مشهد/ بار دیگر عید مبعث رسول اکرم(ص)؛ آغاز راه رستگاری و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت فرارسیده و خادمان آستان قدس رضوی برای استقبال از این عید خجسته با فضاآرایی ویژه، از نصب کتیبه و پرچم تا چراغانی و گل‌آرایی، شور و شعف خاصی به بارگاه ملکوتی شمس الشموس(ع) بخشیده‌اند.

نصب کتیبه‌های عیدانه

به مناسبت این عید بزرگ دو کتیبه بزرگ مناسبتی با مضمون عرض تبریک این عید خجسته به مسلمانان، بر بلندای ایوان صحن‌های آزادی و گوهرشاد و کتیبه‌های آبی‌رنگ «عید مبارک» نیز بر دیوارهای صحن‌های مختلف نصب شده است.

همچنین پرچم‌های رنگی در صحن پیامبر اعظم(ص) به اهتزاز درآمده تا حال و هوای عید مبعث حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد رسول الله(ص) را در نظر محبانی که برای شرکت در مراسم‌های ویژه این عید به بارگاه خورشید فروزان خراسان مشرف می‌شوند، چند برابر کنند.

تبلور گل و نور

همزمان با شب عید مبعث نیز ریسه‌های رنگین چراغانی‌ها در آسمان صحن‌ها روشن خواهد شد تا شکوه و جلوه معنوی متفاوتی به بارگاه سراسر نور انیس النفوس(ع) ببخشد.

گل‌آرایی حرم مطهر نیز با استفاده از شاخه و بوته گل‌های رنگارنگ و تازه با توجه به شرایط جوی در حال انجام است. مکان‌هایی همچون آبنماهای صحن‌های آزادی و گوهرشاد، ورودی تشریفات و جایگاه مراسم‌ها در رواق‌های امام خمینی(ره)، دارالحجه، دارالمرحمه و... نیز با سبد و ریسه‌های گل آذین‌بندی شده است.

پذیرایی با چای و کیک

به مناسبت بعثت خاتم الانبیا(ص)، دو چایخانه حرم مطهر رضوی در صحن کوثر و باغ رضوان نیز با توزیع اقلام متبرک از جمله چای، پذیرای دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند چنان‌که ۱۰۰ هزار کیک تهیه شده است تا در شب و روز این عید پربرکت بین زائران و مجاوران در این چایخانه‌ها و همچنین محل‌های برگزاری مراسم‌ها توزیع شود.

شایان ذکر است، در کنار چایخانه‌ها، سایر بخش‌های خدمت‌رسان حرم مطهر همچون بخش‌های فرش، تنظیف، بهداشت، امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی و دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند، دفاتر امانات وسایل و تحویل صندلی چرخدار امانی، دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک و پایگاه‌های فوریت پزشکی نیز آماده ارائه خدمات شبانه‌روزی به زائران و مجاوران هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha