یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسن منصوریان  رئیس کمیسیون فرهنگی و عضو شورای اسلامی شهر مشهد

حجت الاسلام منصوریان با تأکید بر اینکه طلبه باید در کنار رشد سواد و صفای خود بپذیرد که ماموریت او تحول جهانی است گفت: امام خمینی با فعالیت‌های گسترده علیه ظلم و ظلمت اثر خود را از یک حجره به عالم گسترش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، طلاب حوزه بین المللی آل البیت علیهم السلام از پنج کشور یمن، عربستان، الجزایر، بحرین و سوریه با حجت الاسلام حسن منصوریان رئیس کمیسیون فرهنگی و عضو شورای اسلامی شهر مشهد در محل شورای شهر مشهد دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام رضا ابراهیم پور مدیر مدرسه علمیه آل البیت علیهم السلام گفت: هدف از این دیدار آشنایی طلاب کشورهای دیگر با موقعیت‌های تأثیر گذار فرهنگی است که به برکت جمهوری اسلامی برای طلاب ایجاد گردیده است. مسئولیت حجت الاسلام حسن منصوریان که سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی در شهر مشهد است خود نمونه‌ای بارز از این مسئله می‌باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز با اشاره به امکان تأثیرگذاری انسان در سطح جهان گفت: انسان به اندازه توقع خود رشد می‌کند. باید به عنوان یک طلبه از خودمان توقع اقامه توحید و عدالت در مقیاس جهانی را داشته باشیم.

حجت الاسلام منصوریان با تأکید بر اینکه طلبه باید در کنار رشد سواد و صفای خود بپذیرد که ماموریت او تحول جهانی است گفت: امام خمینی با فعالیت‌های گسترده علیه ظلم و ظلمت اثر خود را از یک حجره به عالم گسترش داد. هر یک از شما نیز در درون خود یک امام خمینی دارید.

وی در توصیه‌ای به طلاب خاطر نشان کرد: هرچه نورانیت بیشتر باشد ظلمت جبهه مقابل نیز سنگین‌تر و بیشتر خواهد بود چراکه هرچه اختلاف نور و ظلمت بیشتر باشد، درگیری نیز بیشتر می‌گردد.

عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: مشهد مقدس شهر امام رضا علیه السلام است و باید فرهنگ و اصالت آن که متصل به عالم آل محمد علیهم السلام است باید حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه در سیاست‌های جدید شهرسازی، مرکزیت و محوریت شهر با حرم امام رضا علیه السلام می‌باشد گفت: ساختمان‌های بلند اطراف حرم میراث سیاستگذاری‌های گذشته است. شورای شهر فعلی، ساختمان‌های بلندتر از بارگاه علی ابن موسی الرضا علیه السلام را ممنوع کرده است. حداکثر ارتفاع مجاز ساختمان‌های اطراف حرم مطهر ۶ طبقه روی زمین و ٢ طبقه زیر زمین می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    با سلام و خدا قوت احسنت به این تصمیم گیری به جا و درست خدا اجرتون بده