پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: غربی ها برای این که جلوی پیشرفت اسلام را بگیرند، موج اسلام هراسی را به راه انداخته اند و با تربیت و پرورش تروریست می خواهند، چهره اسلام را خشن جلوۀ بدهند، به همین دلیل اسلام بیش از گذشته نیازمند عالم با تقوا، باسواد و بیدار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار با اساتید، طلاب و فضلای مدارس علمیه امام رضا (ع) شهر جعفریه قم و سالار شهیدان تبریز،  اظهارداشتند: طلبگی از پرفضلیت ترین و با ارزش ترین  و مؤثرترین شغلها است. بنابراین باید قدر این نعمت را دانست و شکرگذار آن بود.

 معظم له به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) که فرموده بودند«کسی­که در راه علم قدم بگذارد، مانند­کسی است که روزها را روزه داشته و شبها را به عبادت سپری کرده است » اشاره کردند و افرودند: این روایت بیانگر ارزش عالم و علم در اسلام است.

این مرجع تقلید علما را قشر تأثیر گذار در جامعه و طلبگی را طالب علوم اسلامی دانستند­ و در ادامه خاطر نشان ساختند: اخلاص، ارادۀ قوی، همّت و نظم از ضروریات و اصول طلبگی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه انسان تنبل و بی ارده نه تنها  مفید برای جامعه نمی باشد بلکه مضر هم می باشد اظهار داشتند: فقیهان و بزرگان دین در گذشته با داشتن این عناصر به درجات علمی بالایی رسیده اند.

ایشان گفتند: ادبیات عرب، علوم پایه حوزه است. باید طلبه بر ادبیات عرب مسلط باشد تا بتواند  با قلم رسا و بیان قوی جامعه را از انحراف بیرون بیاورد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: طلاب لازم است از اساتید خوب اخلاقِ که توانسته اند مراتب اخلاق را در خود تجلی  دهند، بهره ببرند. و حضوراین گونه اساتید برای ترقی و پرورش طلاب در حوزه ضروری است.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: سحرخیزی و تهجد از دیگراصول طلبگی است و تهجد تأثیر زیادی در روحیه و تقویت ایمان خواهد داشت؛  بعضی از علمای گذشته طلابی  را که تهجد نداشتند، تعلیم نمی دادند.

معظم له خاطر نشان ساختند: غربی ها برای این که جلوی پیشرفت اسلام را بگیرند موج اسلام هراسی را به راه انداخته اند و با تربیت و پرورش  تروریست می خواهند، چهره اسلام را خشن جلوۀ بدهند، به همین دلیل اسلام بیش از گذشته نیازمند به عالم با تقوا، باسواد و بیدار است.

ایشان در پایان گفتند: جامعه اسلامی این امنیت را مدیون انقلاب امام خمینی (ره) و شهدا است که توانستند با رشادت و از جان گذشتگی امنیت فکری، مالی و جانی را ایجاد کنند.

انتهای پیام کد:  40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha