جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: اسلام برای مقابله با جبهه کفر و نفاق نیازمند به روحانیون عالم، باسواد هوشیار فرهیخته می باشد و طلبه باید سیاست های جهانی را بشناسد و در جامعه تاثیر گذار باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با طلاب مدرسه علمیه حاج حسین علوی خوانساری گفتند: وظیفه روحانیت در عرصه کنونی بسیار سنگین است، زیرا جبهه کفر و نفاق و جبهه شیاطین و اسرئیل غاصب  در برابر اسلام صف آرایی کرده است.

معظم له اظهار داشتند: اسلام برای مقابله با این دو جبهه نیازمند به روحانیون عالم، باسواد هوشیار فرهیخته می باشد و طلبه باید سیاست های جهانی را بشناسد و در جامعه تاثیر گذار باشد.

 این مرجع تقلید اظهار داشتند: شغل طلبگی از پر فضیلت ترین شغل ها می باشد و این تاثیر گذاری شرایطی دارد و یک شرط آن اخلاص می باشد. اخلاص از ضروریات طلبگی است، علم را پر برکت می کند و موجب پیشرفت و تعالی انسان می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: همت و اراده قوی، جدیت، نظم  از دیگر خصویات طلبگی است و علمای گذشته با تکیه بر همین عناصر توانستده اند به درجات عالی علمی برسند.

معظم له اظهار داشتند: صرف و نحو(ادبیات عرب) از علوم پایه حوزوی است،  مسلط بودن بر این علوم انسان را محقق و مجتهد بار می آورد. اگر کسی ادبیات عرب را خوب مسلط نباشد نمی تواند پیشرفت کند.

 ایشان گفتند: روحانی باید با قلم و بیان خدمت کند، اگر کسی ادبیات را مسلط نباشد قلم و بیانی ندارد پس باید بدانید ادبیات پایه محکمی در اجتهاد  و فقاهت است.

 حضرت آیت الله نوری همدانی خاطر نشان ساختند: اخلاق یکی دیگر از ضروریات طلبگی است و علم باید با اخلاق همراه باشد.  استاد اخلاقی که خود متخلق به اخلاق باشد در حوزه ضروری است، چرا که علم بدون تقوا ارزشی ندارد.

ایشان افزودند: حوزه باید اجتهاد پرور باشد و مجتهد بپروارند، ولی فقاهت علم وسیع و دقیقی است و این کار نیازمند به تلاش و ممارست علمی فروانی دارد.

حضرت نور همدانی در پایان اظهار داشتند: با تکیه بر ایمان و تقوا می توان جلوی اهریمنان را گرفت و ایمان و تقوا دو عنصر در میان جوانان حزب الله بوده است که توانسته اند با تکیه بر پشتوانه ایمان وشهادت در برابر دشمنان مقاومت کنند و توطئه های آن ها را خنثی کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha