جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نوری همدانی انتقال خون

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اهدا خون در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است گفتند: محصولات خونی از داخل کشور تامین شود اگر چنین ظرفیتی در داخل کشور وجود دارد باید از آن بهره برد.

به  گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار رئیس سازمان انتقال خون ایران با اشاره به این که انتقال خون وظیفه مهمی است اظهار داشتند: خدمات شما مربوط به  حیات و سلامت مردم است که از عالی ترین خدمات می باشد.

 ایشان با بیان این که اسلام به سلامت و ضرورت حفظ افراد تاکید کرده است گفتند: باید در رسانه ها فرهنگ سازی شود که مردم بدانند با اهدای خون خود به سلامت جامعه خدمت می کنند.

معظم له با اشاره به این که در گذشته انفاق و اهداء خون متداول نبوده است ابزار داشتند: امروز که انفاق خون متداول شده و فواید آن تبیین شده است رسانه های وتلویزیون به فواید و نتایج این امر بپردازند.

 این مرجع تقلید با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه هر کس به اندازه ‌ای که به مردم منفعت برساند در نزد خداوند محبوب است گفتند: طرح نذر خون؛ طرح خوبی است و نیازمند فرهنگ سازی در جامعه می باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند : این امر گاهی مستحب است، اما در مواقعی می تواند واجب شود.

ایشان با بیان این که محصولات خونی از داخل کشور تامین شود ابراز داشتند: اگر چنین ظرفیتی در داخل کشور وجود دارد باید از آن بهره برد.

معظم له در پایان با توجه به این که حجامت ثواب دارد؛ چرا که خون های اضافی و زائد از بدن خارج می شود خاطر نشان کردند: امروز که اهدای خون مطرح است این مسئله برای مردم تببین شود که مردم به اهدای خون بیشتر تشویق شوند.

انتهای پیام313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha