پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا بی شباهت به نامه امام خمینی(ره) به گورباچف، رئیس جمهور شوروی نیست که امام (ره) تنها راه نجات شرق را توجه به خدا بیان کرده بودند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، امروز در دیدار جمعی از  دانشجویان و نخبگان شیعه و سنی دانشگاهای آزاد اسلامی، پیام نور و فرهنگیان زاهدان به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)که  فرمودند« عاقلان کسانی اند که زمان خود را به درستی بشناسند و بصیرت داشته باشند»، اشاره کردند و گفتند: انقلاب بزرگترین هدیه الهی به جامعه اسلامی بوده است. بنابراین باید قدر این نعمت را دانست و ازآن محافظت کرد.

 ایشان افزودند:  به ثمر نشستن انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) بزرگترین و مهمترین حادثه بود که اتفاق افتاد و موجبات نگرانی دشمنان و حامیان آنها را رقم زد و تحول عظیمی در منطقه و جهان از لحاظ سیاسی ایجاد کرد و هیمنه قدرت غربی ها را شکست.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: دشمنان از این حادثه تاریخی که موجب از بین بردن اقتدار قدرت آنها شده است به شدت نگران هستند و با توطئه­هایی، مانند اسلام هراسی، جدایی دین از سیاست، توجه نداشتن اسلام به فقرا و زنان به دنبال ضربه زدن و تخریب کردن اسلام می باشند.

 حضرت آیت الله نوری همدانی به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا نیز اشاره کردند و ابراز داشتند: پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا بی شباهت به نامه امام خمینی(ره) به گورباچف، رئیس جمهور شوروی نیست. امام خمینی (ره) در آن نامه تاریخی به گورباچف گفته بودند، تنها راه نجات  ملت شما این است که به خدا نزدیک شوید و خدا شناس شوید.

معظم له ادامه دادند: امام خمینی(ره) به گورباچف تاکید داشتند اگر از کمونیست دور شوید و خدا شناس نشوید و به طرف کاپیتالیست بروید دوباره اوضاع شما به سابق برگشت خواهد کرد؛ زیرا کاپیتالیست ها هم به زودی همانند کمونیست ها به تاریخ خواهند پیوست و قدرت آنها هم فروخواهد ریخت و مردم از آنها بیزار و خسته خواهند شد.  

این مرجع تقلید افزودند: رهبر انقلاب هم می خواستند همین نکته را به جوانان اروپا توجه و هشدار دهند و به جوانان اروپایی بگویند گروه‌های تکفیری داعش، وهابی و بوکوحرام از اسلام نیستند؛ زیرا این گروه ها تنها ادعای اسلام می کنند و شناختی از اسلام ندارند.

  حضرت آیت الله نوری همدانی خاطر نشان ساختند: امام خمینی(ره) شخصیتی بود که یک نظام اسلامی و ولایی پربرکتی را برقرار کرد و توانست 8سال دفاع مقدس را اداره کند.

انتهای پیام:  40/313

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha