پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: تطبیق هنر با موازین اسلامی و دینی ضروری است و نباید به اسم هنر، کارهای خلاف شرع و دین انجام داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیداردکتر قالیباف، شهردار تهران که در دفتر معظم له برگزار شد به تبیین آموزه های دینی در انجام امور شهری پرداختند.

ایشان ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های انجام گرفته از سوی شهرداری تهران گفتند: درصورتی یک جامعه کامل خواهد شد و از هرلحاظ پیشرفت خواهد کرد که همه طبقات جامعه به صورت هماهنگ به وظایف خودشان عمل کنند؛ چرا که یک جامعه همانند اعضای یک پیکرند که اگر عضوی دردمند شود دیگر اعضا نیز در آسایش به سر نخواهند برد.

معظم له با اشاره به تاثیرات شگرف انقلاب اسلامی در دنیا و جامع نگری حضرت امام خمینی(ره) در اداره و رهبری جامعه اسلامی خاطر نشان ساختند:انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به پیروزی رسید که همه ابرقدرت ها ایران را عقب نگه داشته بودند؛ اما این جامعیت و تاثیرگذاری امام خمینی(ره) بود که توانست این انقلاب بزرگ را پایه ریزی کند که درهمه جای دنیا تاثیرگذار باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از  سخنان خود، پست های حکومتی را یک امانت الهی دانستند و با اشاره به آیات قرآن کریم خاطر نشان ساختند:کسانی که در جامعه اسلامی پست و مقام می گیرند، باید خیلی مواظب باشند، چرا که قرآن مجید می فرماید:"امانات را به اهلش بسپارید" که یکی از مهم ترین مصادیق این امانت

های الهی مسئولیت ها و مناصب حکومتی است که باید به کسانی داده شود که از لحاظ تعهد و تخصص کاملا مورد اطمینان باشند و از عهده ادای این امانت های الهی برآیند.

ایشان با اشاره به بخشی از مشکلات مهم شهر تهران گفتند: یکی از مشکلات شهر تهران، ترافیک این شهر است که مناسب است شهرداری تهران تا جایی که به او مربوط است این مشکل مهم را برطرف نماید.

معظم له، آلودگی هوا و محیط زیست را یکی دیگر از مشکلات شهر تهران دانستند و ادامه دادند: امیدواریم که شهرداری تهران با برنامه ریزی مناسب و دقیق به این معضل اساسی شهر تهران که مشکلات فراوانی برای شهروندان تهرانی به همراه دارد رسیدگی نماید و درحد توان خود در حل این مشکلات جدیت داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی توجه به هنر در ترویج مفاهیم دینی را بسیار ضروری دانستندو گفتند: یکی از مهم ترین راه های ترویج مفاهیم دینی در جامعه توجه به مقوله هنر است، چرا که در دین اسلام نیز به این مقوله مهم توجه کافی شده است؛ اصلا خود قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه با آن مفاهیم بلند و معنوی به نوعی هنر محسوب می شود.

ایشان در پایان افزودند:هر چقدر هنر با موازین اسلامی و دینی منطبق باشد، بسیار ضروری و مهم است؛ اما باید توجه داشت که نباید به اسم هنر، کارهای خلاف شرع و خلاف دین صورت گیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha