جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نوری همدانی

حوزه/ معارف دین اسلام، به شیوه‌ای زیبا و عقلانی بیان شده و وظایف تمام اقشار جامعه به صورت منظم تبیین گشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، گفتند: در دین مبین اسلام حقوق و تکالیف به شیوه بسیار عقلانی و زیبایی در کنار هم بیان شده است.

ایشان افزودند: در جامعه اسلامی وظایف از سطحی ترین سطوح تا عالی ترین مراتب تفکیک شده است؛ حتی علما نیز در این بین وظایفی بر دوش دارند که عمل به آنها بسیار سخت است.

این مرجع تقلید تصریح کردند: علما در عرصه های مختلف وظیفه دارند و باید با هر شکل ممکن در زمینه رشد و تعالی جامعه بکوشند.

ایشان با اشاره به نامه امام خمینی (ره) به گورباچف گفتند: حضرت امام در این نامه بیان کردند که مشکل شوروی بحث اقتصاد نیست؛ بلکه مبارزه شما با خداست.

این مرجع تقلید یادآورشدند: امام راحل به گروباچف فرمودند که اگر می خواهید به دام سرمایه‌داری و استکبار نیافتید باید به دامان خدا پناه بیاورید نه صرفا نگاه مادی و اقتصادی داشته باشید.

ایشان گفتند: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا نیز در همین مسیر بود؛ ایشان به جوانان گوشزد کردند با وجود مشکلات باید مواظب باشند، برای نجات خود به دام داعش و بوکوحرام گرفتار نشوند زیرا آنها بویی از انسانیت نبرده اند.

حضرت آیت الله  نوری همدانی خطاب به جوانان اروپایی و آمریکایی گفتند: شما جوانان غربی باید به هوش باشید که  شما را از اسلام می‌ترسانند، در حالی که اسلام می‌تواند، مشکلات معنوی شما را برطرف کند و به نیازهای روحی شما پاسخ مثبت دهد.

ایشان گفتند: دست های آلوده استکبار به دنبال اسلام سازی انحرافی است تا اسلام را در چشم جهانیان یک دین ضد بشری و خواستار جنگ معرفی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha