شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: مسیر طلبگی راه بزرگان دین است و به سادگی به این مرحله نرسیده؛ بلکه با تلاش شبانه روزی بزرگان دین همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امشب در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) قم با اشاره به جایگاه طلبگی اظهارداشتند: طلبگی  با فضلیت ترین شغل ها است؛ چرا که  نتیجه راه انبیاء (ع)  می باشد.

معظم له افزودند: مسیر طلبگی راه بزرگان دین است و این دین به سادگی به این مرحله نرسیده؛ بلکه با تلاش شبانه روزی بزرگان دین  و خون هایی که ریخته شده به دست ما رسیده  و شما نیز ادامه دهنده همان مسیر و راه می باشید که بزرگان طی کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اخلاص، اراده، نظم و فقاهت از خصوصیات دوران طلبگی است، اظهارداشتند: ادبیات،  پایه و اساس  دروس حوزه است،  طلبه باید ادبیاتش قوی باشد تا بتواند اهل قلم وفقاهت شود.

ایشان با تاکید مجدد بر این که ادبیات پایه و اساس طلبگی است گفتند:  باید  اخلاص و اراده را در خود تجلی دهید تا بتوانید برای جامعه و خود مفید واقع شوید.

 این مرجع تقلید افزودند: علم تقوا از جمله سرمایه های  طلبگی است و بزرگان دین تاکید فراوانی بر تهجد و نماز شب دارند؛ در روایت  برای نماز شب25 فاید بیان شده است و بخشیده شدن گناهان رزق را  زیاد و برکات را به بارمی آورد.

 ایشان گفتند نهج البلاغه بهترین  کتاب بعد از قرآن می باشد  ودر این کتاب خطبه ای به نام متقین است و هرانسانی باید سرمایه تقوا را داشته باشد، سرمایه طلبگی ایمان و یقین است تا براساس ایمان و یقین طلبه بتواند  پاسخگوی  نیازهای دینی و اعتقادی جامعه باشد.

 ایشان گفتند نظام خلقت کاملترین نظام ها است و دلیل آن  این است که خداوند فیض بخش است و اگر نظام بهتری بود او می دانست و اطلاع می داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha