سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 346917
۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
خبر گزاری حوزه

حوزه/ تسبیحات حضرت زهرا (س) به عنوان قوت قلب، تسلی و ارتباط با خداوند به ایشان داده شده بود که نسبت به ذکر آن بعد از نماز سفارش های فراوان شده، ثواب آن از هزار رکعت نماز بیشتر است.

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین بیان کرد: سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) در ابعاد مختلف از نظر شخصی و فکری در جهت خدا باوری، خداخواهی و توجه به خدای متعال بود.

وی با ذکر این نکته که حضرت زهرا (س) در زندگی اجتماعی دارای دو رویکرد روشنگری و مبارزه بودند عنوان کرد: در رویکرد روشنگری ایشان با ورود به فعالیت های فرهنگی و بیان احکام شرعی برای زنان از این فرصت برای بیان حقایق و مظلومیت های امام علی(ع) استفاده کرده و به وظیفه خویش در دفاع از ولی زمان خویش عمل کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: رویکرد دیگر ایشان شیوه مبارزه بود که موقعی که روشنگری ها اثر نمی کرد حضرت از این ابزار هم استفاده می کرد که گریه های روز  شب حضرت و وصیت به امام علی(ع) برای غسل و دفن شبانه ایشان نمونه هایی از این روش مبارزاتی حضرت زهرا (س) بود.

وی ساده زیستی حضرت زهرا (س) را ویژگی بارز زندگی ایشان برشمرد و گفت: ایشان از آغاز زندگی خویش با تهیه اسباب معیشتی ساده و بی تکلف سعی کردند تا در امورات روزانه خویش به شکل ساده زندگی کرده و در برخورداری از امکانات، خودشان را با فقرای جامعه هماهنگ کنند.

 وی افزود: از لحاظ سلوک خانوادگی هم نسبت به اعضای خانواده دارای احسان و نیکی بودند و سعی می کردند تا با عملکرد خویش الگوهای الهی و دینی را به فرزندان خود منتقل کنند که این امر باید مورد توجه والدین قرار گیرد تا فرزندانی خداشناس و معتقد تربیت کنند.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به عبادات حضرت زهرا(س) بیان کرد:  ایشان از عبادت های خود نورانیتی به دست آورده بودند و لقب «زهرا»  به معنای درخشنده است و ستاره زهره را هم از جهت پرنوری به این اسم نامیده اند و حضرت زهرا(س)  نورانی بودند و نورانیت خود را هم از عبادت خدای متعال بدست آورده بودند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین از تسبیحات حضرت زهرا (س) به عنوان یادگار عبادت های ایشان  نام برد و گفت: تسبیحات حضرت زهرا (س) به عنوان قوت قلب، تسلی و ارتباط با خداوند به ایشان داده شده که نسبت به ذکر آن بعد از نماز سفارش های فراوان شده و ثواب آن از هزار رکعت نماز بیشتر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha