شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نعمت اللهی قزوین

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا (س) از جنبه های مختلف برای زنان جامعه الگو است، گفت: شخصیت ایشان محدود به زمان و مکان نمی شود.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین بیان کرد: زندگی اولیاء و انسان های آسمانی زندگی ویژه و خاص خود است که فقط محدود به زمان خودشان نیست و در اعصار مختلف باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) یک شخصیت بی نظیر، استثنایی و مصداق بارز انسان کامل است که بالاتر زمان و مکان حرکت می کند و می تواند برای همیشه الگو باشد و این گونه نیست که عصر ایشان محدود به زمان خاص باشد.

حجت الاسلام نعمت اللهی ادامه داد: تعابیر ام ابیها، فداها ابوها که پیامبر اکرم(ص) در مورد ایشان به کار می برد نشان دهنده شخصیت والای حضرت است چرا که پیامبر انسانی نیست که از روی هوا، هوس و حرف بیهوده بزند و حرف پیامبر، آسمانی و رحمانی است.

این کارشناس مذهبی ایمان و عبادت حضرت را عبادتی ویژه توصیف کرد و گفت: حضرت زهرا(س) علی رغم اینکه بانویی جوان بود اما نسبت به عبادت، مقید و دارای تهجد بودند که خداوند هم به دلیل عبادت های طولانی حضرت جبرئیل را فرستاد تا به پیامبر(ص) بگوید که حضرت زهرا (س) این قدر خود را به زحمت نیندازد و به جای نمازهای زیاد و طولانی خود تسبیحات معروف را به جا بیاورد و خداوند ثواب همان نمازها را به ایشان می دهد.

حجت الاسلام نعمت الهی، زندگی حضرت زهرا (س) را از جنبه های مختلف برای زنان جامعه به عنوان الگو معرفی کرد و گفت: از لحاظ زندگی اجتماعی و فردی علاوه بر عبادت، ساده زیستی حضرت زهرا (س) است که با وجود اینکه دختر عالی ترین مقام جامعه بود از لحظه آغاز مراسم عروسی و ازدواج با جهزیه‌ای ساده زندگی خود را شروع کرد و تا لحظه شهادت خویش ساده زیستی را اختیار نمود و هیچ وقت هم از این نحوه زندگی به همسر خویش شکایت نکرد.

وی افزود: در شوهر داری هیچ همسری مثل حضرت زهرا (س)  برای حضرت علی (ع) شوهرداری نکرد و با تربیت فرزندانی همچون امام حسن(ع) و امام حسین (ع) و حضرت زینب(س) و ام کلثوم(س) وظیفه مادری خویش را به نحو احسن انجام دادند و از لحاظ عفت و حیا هم  در عین حضور در اجتماع باحیاترین و عفیف ترین زن زمان خویش بود

این مسئول فرهنگی اظهار کرد: ولایت مداری از جمله خصوصیت زندگی سیاسی حضرت زهرا(س) است و با اینکه ایشان ام الائمه بودند، اما از امام علی(ع) نه به عنوان شوهر، بلکه با عنوان ولی یاد می کند که این امر نشان دهنده ولایت مداری ایشان و اطاعت از ولی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha