جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 346984
۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
علی قابل، رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان قزوین

حوزه/ رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در قزوین، با بیان اینکه در شرایط فعلی، وحدت و همدلی بین دولت و ملت بهترین راه نجات کشور است، هرگونه حرکت در این زمینه را باعث رشد و توسعه کشور عنوان کرد.

حجت الاسلام علی قابل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، بیان کرد: نامگذاری های سال از طرف مقام معظم رهبری با توجه به مسائل داخلی و بین المللی انجام می شود و ایشان از انتخاب نام های سال اهداف خاصی را دنبال می کنند که باید مورد توجه ملت و مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به سال "ملت و دولت، همدلی و هم زبانی" اظهار کرد: کشور ما در سال جدید با موقعیت ها و شرایط جدیدی در جبهه داخلی و خارجی روبروست که رویارویی با این شرایط جدید نیازمند وحدت بین دولت و ملت است تا بتوانیم به اهداف خود در زمینه های مختلف دست پیدا کنیم.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در قزوین ادامه داد: در جبهه خارجی ما با دشمنانی روبرو هستیم که نه تنها ایران اسلامی بلکه با اصل و اساس اسلام ناب مخالف هستند  و سعی می کنند تا استفاده از ترفندها و با حمایت از گروه های تروریستی و تکفیری از گسترش اسلام ناب در منطقه و جهان جلوگیری نمایند.

حجت الاسلام قابل مسئله هسته ای را از دیگر جریانات سیاسی کشور و عرصه بین الملل عنوان کرد و گفت: در بحث هسته ای که تنها بهانه ای در دست دشمنان است آنها سال های متمادی روی آن سرمایه گذاری کرده و با تصویت قطعنامه هایی در پوشش سازمان ملل سعی می کنند تا از این ابزار برای تحت فشار قرار دادن ایران اسلامی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در این زمینه هم باید بین ملت و دولت نوعی وحدت وجود داشته باشد تا شاهد به ثمر رسیدن مذاکرات و رفع تحریم از عرصه ها و صحنه های مختلف کشور باشیم.

این مسئول با اشاره به وضعیت اشتغال کشور بیان کرد: امروزه علی رغم توانمندی های داخلی در زمینه های مختلف و وجود کارخانه های زیاد به دلیل نوع نگاه اشتباه برخی افراد شاهد معضل بیکاری در کشور هستیم که برای این مشکل هم باید با وحدت ملت و دولت راهکاری اندیشیده شود.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان به سخنان مقام معظم رهبری در مورد "نگاه به درون به جای نگاه به بیرون" گفت: همان گونه که رهبری هم در پیام نوروزی و هم سخنرانی شان در حرم مطهر امام رضا(ع) مطرح کردند متاسفانه برخی افراد در جامعه برون گرا بوده و معتقد به توانمندی های داخلی نیستند که خطر این گونه تفکر در داخل کشور کمتر از دشمنان خارجی نیست و صاحبان چنین افکاری با افزایش واردات به اقتصاد کشور ضربه می زنند.

این مسئول اظهار کرد: از لحاظ سیاسی در سال جدید کشور با دو انتخابات مهم مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی مواجه است که بسیاری از گروه های سیاسی وقتی وارد رقابت های انتخاباتی می شوند منافع ملی را فراموش کرده و فقط به فکر منافع فردی و حزبی بوده و برای پیروزی بر رقیب از هر راهی استفاده می کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری با مد نظر قرار دادن وضعیت و شرایط کشور، سال جدید را به نام "سال دولت و ملت؛ همدلی و هم زبانی " نامگذاری کردند تا به نوعی بین این دو وحدت ایجاد شده و کشور در مسیر دست یابی به عزت و پیشرفت گام بردارد.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان قزوین بیان کرد: در شرایط فعلی، وحدت و همدلی بین دولت و ملت بهترین و تنهاترین راه نجات کشور است و مقام معظم رهبری با توجه به درایت و هوشیاری خود این نام را برای امسال برگزیده اند و هر گونه حرکت و تلاش در این زمینه قدم برداشتن در مسیر پیچ تاریخی است که در آن قرار داریم و باید با عزت و سربلندی از این پیچ بگذریم.

حجت الاسلام قابل اضافه کرد: مروری بر صفحات تاریخ کشور نشان می دهد که در هر برهه ای از زمان که بین دولت و ملت وحدت و همدلی برقرار شده توانسته ایم از مشکلات و آزمون های بزرگی سربلند بیرون بیاییم که از نمونه های آن می توان به 8 سال دفاع مقدس و استقامت 36 ساله در برابر تحریم ها و انواع مشکلات اشاره کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha