پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 346719
۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
نوروزی قزوین

حوزه/ امسال توسط هیات امنا و خادمین امامزادگان، سفره هفت سین فاطمی برگرفته از القاب حضرت زهرا(س) شامل سلیمه، سیدة النساء، سرالله، سرالعظمه، سعیده، ساجده و سماویه برپا می شود.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های لحظه تحویل سال نو در طرح آرامش بهاری، گفت: امسال همزمان با نوروز سال 94، آیین تحویل سال در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص  این استان برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم با قرائت خطبه حضرت زهرا (س) آغاز و سپس قاریان برجسته استانی به تلاوت قرآن پرداخته و در زمان تحویل سال نیز دعای تحویل قرائت شده و پیام نوروزی مقام معظم رهبری نیز پخش خواهد شد.

این مسئول فرهنگی با اشاره به تقارن ایام نوروز امسال با ایام شهادت حضرت زهرا (س)، تصریح کرد: امسال توسط هیات امنا و خادمین امامزادگان، سفره هفت سین فاطمی برگرفته از القاب حضرت زهرا(س) شامل سلیمه، سیدة النساء، سرالله، سرالعظمه، سعیده، ساجده و سماویه برپا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در تشریح هفت سین فاطمی عنوان کرد: نخستین سین، "سلیمه" به معنای سالم، اهل سازش، بی‌عیب و نقص و دارای قدرت داوری و دومین سین، "سیدة النساء" به معنای سرور زنان عالم، سومین سین،"سر الله" به معنای راز نهانی خدا است.

وی سین های چهارم و پنجم را، "سرالعظمه" را به معنای راز بزرگی و بزرگواری، "سعیده" را به معنای سعادتمند و خوشبخت و در آخر سین ششم و هفتم را "ساجده" به معنای اهل عبادت و سجده و سجده کننده و "سماویه" به معنای گرانبها و گوهر آسمانی عنوان کرد.

حجت الاسلام نوروزی یادآور شد: اسکان مسافران نوروزی از برنامه های سال گذشته اوقاف در طرح آرامش بهاری بود که امسال نیز اقامتگاه های امامزادگان استان برای این منظور آماده شده است.

وی ضمن یادآوری برگزاری طرح آرامش بهاری از 28 اسفند تا 15 فروردین ماه در امامزادگان شاخص استان، اظهار داشت: همزمان با اجرای این طرح، آیین تحویل سال نیز در این امامزادگان برای زائران و مسافران برگزار می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha