دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به وجود مدارس حوزوی قدیمی در استان، بر توجه و احیاء این مدارس توسط سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان و معاونان سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: قزوین دارای مدارس قدیمی و بناهای تاریخی مثل مسجد النبی، مسجد و مدرسه علمیه شیخ الاسلام و دیگر مراکز قدیمی است که مسئولین سازمان میراث فرهنگی باید در مرمت، احیا و بازسازی اینگونه مراکز توجه جدی نمایند.

وی افزود:مسئولین باید برای عمل به رسالت های فرهنگی در رابطه با منویات مقام معظم رهبری وارد صحنه شده و در هر حرکتی که در این زمینه انجام می شود باید یاد و نام خدا و بیان قرآن در آن متجلی شود.

امام جمعه قزوین مسایل مربوط به حوزه میراث فرهنگی وگردشگری و صنایع دستی را در هر استانی مهم دانست و گفت: در این حوزه بسیار مهم، باید با برنامه ریزی مدون ومنظم و تشکیل اتاق فکر بتوانیم به شناساندن بیشتر این استان به دیگر استانهای کشور و داشتن یک استان نمونه کوشا باشیم.

محمد علی حضرتی ها، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هم در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان برنامه های فرهنگی در رابطه با بازدید مسافرین نوروزی از بناهای تاریخی و صنایع دستی استان در ایام عید نوروز را تدارک دیده است.

وی اضافه کرد:می توانیم در این بخش با سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات برای سرمایه گذاران، بیشتر موزه ها و بناهای تاریخی این استان را به آحاد مردم کشور بشناسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha