جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام بنایی

حوزه/ رئیس ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد گفت: شرایط خاص جهانی، اوضاع منطقه و تهدیدات دشمنان همان همدلی و یکپارپچگی دوران دفاع مقدس را می طلبد و این تدبیر مقام معظم رهبری را بخصوص در شرایط کنونی واقعا باید ارج نهاد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی ظهر امروز طی سخنانی در جلسه ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد ابراز داشت: امروز نسل جوان، نیازمند یادآوری حماسه ها و افتخارات تاریخ طلایی کشور است و ما در تبیین مباحث دفاع مقدس به خصوص حماسه سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر در بین جوانان نیاز به یک کار واقعی داریم.

وی موضوعاتی چون حماسه سوم خرداد را فراتر از یک بحث صرفا اداری و صوری دانست و بیان داشت: برای اینکه نسل جوان خود را بیمه کنیم نیاز داریم حماسه ها وخاطرات را برای آنها بازگو نموده و شبیه سازی کنیم.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد در استان قم، ادامه داد: نسل امروز ما باید بدانند در دوران هشت سال دفاع مقدس بخصوص حماسه سوم خرداد، جوانان برومند کشور در قالب نیروهای مسلح و مردمی چه ایثارگری هایی کردند تا مردم در امنیت و آسایش زندگی کنند.

وی با اشاره به طرح شعار همدلی و همزبانی در طلیعه سال 94 از سوی مقام معظم رهبری عنوان داشت: حماسه آزاد سازی خرمشهر در سال 61، نتیجه همدلی نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش و بسیج مردمی با مجموعه نظام بود که پشت سر حضرت امام(ره) و فرمانده معظم کل قوا حرکت کردند و این حماسه فراموش نشدنی را پدید آورند.

حجت الاسلام و المسلمین  بنایی تاکید کرد: شرایط خاص جهانی، اوضاع منطقه و تهدیدات دشمنان همان همدلی و یکپارپچگی دوران دفاع مقدس را می طلبد و این تدبیر مقام معظم رهبری را بخصوص در شرایط کنونی واقعا باید ارج نهاد.

وی در خصوص اهمیت گرامیداشت حماسه سوم خرداد عنوان کرد: هر چه در راه گرامیداشت حماسه آزاد سازی خرمشهر و تکریم حماسه آفرینی نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و جانبازی نیروهای بسیج مردمی تلاش کنیم، در واقع در راستای تعظیم یکی از مصادیق شعائر الهی گام برداشته ایم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه ملت بزرگوار ایران اسلامی امروز پس از سی و سه سال راه افتخارات گذشته را باشکوه تر از گذشته ادامه می دهد، ادامه داد: گرامیداشت آن روزهای پرافتخار به انسان قدرت و آرامش روح می دهد و ان شاءالله بتوانیم در هر فرصتی درس های پایداری و مقاومت را به خوبی برای نسل جوان احیا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بنایی در پایان بر ضرورت فضاسازی متناسب در مناطق شهری، اماکن و ادارات و نهادها تاکید کرد و گفت: فضاسازی به گونه ای باشد که مردم در حال و هوای پیروزی قرار بگیرند و شکرگزار لحظات شادی آفرین پیروزی در سوم خرداد باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha