سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
شیخ نبیل حلباوی

حوزه/ اندیشمند سوری با تاکید بر هوشیاری علمای اسلام درمقابل توطئه های مستکبرین، وحدت و وفاق را تنها راه برون رفت از اختلاف عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران شیخ نبیل حلباوی، عصر امروز در کنفرانس بین المللی تقریب مذاهب اسلامی در تهران گفت: مواضع اخیر الازهر بسیار خطرناک است؛ در حالی که این مجموعه در گذشته بر  وحدت تاکید داشته است.

وی افزود: وقتی که آیت الله العظمی بروجردی نماینده خود را برای تشکیل گروه تقریب مذاهب به مصر فرستاد علمای مصر این اندیشه را پذیرفتند ولی موضع  امروز الازهر مخالف مواضع  گذشته است.

این اندیشمند سوری خاطرنشان کرد: در مجله رسالات الاسلام که الازهر در زمینه وحدت اسلامی منتشر کرد، وحدت گرایی موج می زد و این مساله تعجب ما را از این بیانیه اخیر الازهر بیشتر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد یک کمیته خیرخواهانه و تماس با علمای الازهر امری ضروری است که با سفر به این کشور می شود این وفاق را ایجاد کرد زیرا اصلا درست نیست که این حوزه بزرگ جهان اسلام در این مسیر گام بردارد.

حلباوی گفت: تشریک مساعی علمای جهان اسلام بسیار مهم است و این اتحادیه ها باید در سراسر کشورهای اسلامی شکل بگیرد و تمام تلاش های دشمنان علیه وفاق در امت اسلامی را خنثی کنیم.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha