یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی - ۱

حوزه/ موضع علمای اسلام باید در زمینه های مختلف، مشترک باشد و به طور شفاف ارایه شود تا با اتخاذ موضع مشترک، راه های تروریسم، تکفیر، فعالیت های منحرفانه و ... را مسدود کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر مقدادی، عصر امروز در کمیسیون "مساعی حمیده" بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی، در تهران گفت: تشکیلاتی از علمای با نفوذ عراق در زمینه مساعی خیر خواهانه تشکیل شده و در این زمینه نیازمند حمایت های گسترده هستیم.

وی با اشاره به ضرورت تقویت وحدت در دنیای اسلام، افزود: باید شبکه هایی از علمای اهل سنت و شیعه برای ایجاد بسترهای همزیستی مسالمت آمیز ایجاد شود تا در هر نقطه از جهان اسلام، بحران ها را فروبنشانند.

این اندیشمند عراقی خاطرنشان کرد: امروزه مشکلات عدیده ای در عراق وجود دارد و به دلیل چند فرقه ای بودن و قومیت های مختلف، عمق این بحران ها بیشتر شده، به همین دلیل سعی شد شبکه های از علمای این قومیت ها را با خود همراه کنیم تا به وحدت بیشتر در عراق کمک شود.

مقدادی بیان کرد: توسعه و موفقیت این طرح قطعا باید در خارج از کشور عراق و در جهان اسلام نیز دنبال شود و بدون این تلاش به موفقیتی دست نمی یابیم.

وی تصریح کرد: موضع علمای جهان اسلام باید در زمینه های مختلف، مشترک باشد و به طور شفاف ارایه شود تا  با اتخاذ موضع مشترک، راه های تروریسم، تکفیر، فعالیت های منحرفانه و ... را مسدود کنند.

این اندیشمند عراقی در پایان افزود: استکبار به خصوص آمریکا به دنبال چپاول ثروت عراق است و هر گونه تلاشی در جهت وحدت را می کوبد و اجازه نمی دهد که این مسئله در عراق شکل بگیرد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha