یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی - ۳

حوزه/ می توان با ایجاد شبکه ای از علمای اسلامی و اعزام آنها به کشورهای غربی و بلاد دیگر، علاوه بر مقابله با تحجر و افراطی گری، زمینه رشد اسلام ناب محمدی(ص) را در جهان فراهم آورند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، سید نیاز نقوی از علمای پاکستان، عصر امروز در کمیسیون "مساعی حمیده" کنفرانس وحدت، در تهران، با اشاره به این که جهان اسلام به شدت سیاست زده شده، ابراز داشت: امروزه مسایل سیاسی در کشورهای اسلامی به شدت حکمرانی می کند و حتی بر تلاش در جهت تقریب اسلامی سایه افکنده است.

این عالم پاکستانی بیان کرد: دشمنان با ابزارهای رسانه ای مردم را فریب می دهند و  جریان مقاومت در منطقه را جنگ ایران برای شیعه کردن منطقه معرفی می کنند.

وی ادامه داد: امروزه دشمنان تلاش بسیاری برای چپاول ممالک اسلامی دارند و ما هم باید با ایجاد سمینارهای منطقه ای، شخصیت های تاثیرگذار جهان اسلام را جذب و تلاش کنیم آنها را در مسیر مقابله با استکبار همراه کنیم.

نقوی افزود: دشمنان برنامه ریزی دقیقی برای ایجاد انحراف در کشورهای اسلامی کرده اند و ما هم باید سعی کنیم از آنها جلوتر باشیم.

*هراس دشمنان از نفوذ انقلاب اسلامی

شیخ محمد رحیم افضلی، از علمای افغانستان نیز در کمسیون "مساعی حمیده" گفت: عکس العمل شتاب آلود استکبار جهانی نسبت به انقلاب اسلامی، بستری به وجود آورده که نه تنها جوامع اسلامی، بلکه حتی متفکران جامعه اروپا و غرب را ترغیب کرده که در ماهیت اسلام و پیام انقلاب اسلامی اندیشه کنند.

وی افزود: تفکر پیرامون انقلاب اسلامی و چگونگی عملکرد آن در خصوص امت اسلامی برای دشمنان انقلاب اسلامی غیر قابل تحمل بوده است، به حدی که نتوانسته اند آن را درک کنند و حتی عصبانی هم شده اند.

افضلی با اشاره به این که دشمنان از کودتا، فتنه و نفاق استفاده کردند تا مرکزیت انقلاب اسلامی را در جهان اسلام از بین ببرند، یادآور شد: آنچه قابل توجه  و در عین  حال مستلزم تفکر است، باور به بیان شفاف و زیبای رهبرمعظم انقلاب است که فرمودند "جنگ برای ما یک نعمت بود"؛ این نگاه با امید گره خورده به توانستن، هجمه های افراطی و ضد اسلامی را بر هم زد.

این عالم کشور افغانستان بیان کرد: می توان با ایجاد شبکه ای از علمای اسلامی و اعزام آنها به کشورهای غربی و بلاد دیگر، علاوه بر مقابله با تحجر و افراطی گری زمینه رشد اسلام ناب محمدی را در جهان فراهم آورند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha