سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
عبدالرئوف توانا

حوزه/ رئیس شورای اخوت افغانستان با تاکید بر تعامل علما و حوزه های علمیه جهان اسلام گفت: دشمن به دنبال نابودی جغرافیای دینی - سیاسی شیعه و سنی است که باید همه دراین زمینه هوشیار باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر عبدالرئوف عصر امروز در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران گفت: آنچه در کشورهای اسلامی وحدت آفرین است نه حرف، بلکه تلاش برای عملی کردن وحدت است.

وی افزود: حوزه های علمیه جهان اسلام متاسفانه ارتباط گسترده ای با هم ندارند؛ لذا همین امر باعث شده تعامل سازنده بین علمای شیعه و سنی شکل نگرفته نگیرد.

رئیس شورای اخوت افغانستان اظهارکرد: تلاش های بسیاری در این زمینه انجام شده که هنوز موفقیت لازم به دست نیامده است؛ در این زمینه  پیشنهاد می گردد ، شورای حوزه های علمیه جهان اسلام زیر نظر یک کمیسیون با حضور معتمدین شیعه و سنی سفرهایی به مراکز علمی جهان اسلام انجام داده و زمینه تعامل را ایجاد نمایند.

وی گفت: در این سفرها می توان با در نظر گرفتن تجربیات مختلفی که در این سال ها به دست آمده، راه های بهتری برای ایجاد وفاق جهانی بین حوزه های علمیه اتخاذ کنیم.

عبدالرئوف بیان کرد: امروز رسانه های گسترده ای در جهان وجود دارد که سعی می کنند این اتفاق و اتحاد را از ما بگیرند و به همین دلیل، ایجاد و تلاش در جهت توسعه فعالیت های رسانه ای برای وحدت ضروری است.

وی افزود: دشمنان سعی می کنند جغرافیای دینی و سیاسی  شیعه و سنی را از هم جدا کنند؛ در صورتیکه رابطه بین شیعه و سنی رابطه ای ارگانیک است و هیچ تقابلی نباید بین آنها ایجاد شود.

رییس شورای اخوت افغانستان اظهارکرد: هر شخصی و در هر لباسی که بر طبل اختلاف و افتراق تلاش می کند بر ضد قرآن کریم دست به قیام زده، حتی اگر قرآن در دست داشته باشد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha