جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام بر ضرورت آشنایی نسل جوان با اندیشه های ناب و الهی امام راحل (ره) تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در آستانه فرارسیدن یوم الله 22 بهمن در سخنانی اظهارداشت: در آستانه 22 بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داريم باید در این ایام دهه مبارکه فجر  انقلاب اسلامی را بهتر از گذشته بشناسیم و قوی‌تر از گذشته به دنیا معرفی کنیم.

بهترین دستاورد انقلاب، استقلال نظام جمهوری اسلامی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ما امروز شاهد برکات فراوان انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور هستيم بطوریکه  بهترين اثر انقلاب، استقلال نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: امروز ملّت و مسئولین ما به صورت مستقل در مقابل تمام دنیا برای مصالح مملکت خود اندیشه می‌کنند و آنچه را که لازم هست، انجام می‌دهند و این نعمت بسیار بزرگی است.

وی گفت: استقلال فقط یک پیروزی سیاسی، یک چهره و رنگ سیاسی نیست، استقلال از نعمت‌های بسیار بزرگی است که خدای تبارک و تعالی به انسان و یک جامعه عنایت می‌کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه نسل جوان را بیشتر با امام خمینی آشنا کنیم، تاکید کرد: امروز ما خدا را سپاسگزاریم که در پرتو پیروزی انقلاب اسلامی دارای نعمت بزرگ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هستیم.

بازبینی وصایای امام خمینی از مهمترین وظایف ایام دهه فجر است

وی تصریح کرد : يکی از وظايف ما در ایام الله دهه فجر اين است که کلمات و وصایای بنيان‌گذار انقلاب امام خمينی(ره) را مجدداً بازبینی کنیم و نکات کلیدی و اهداف انقلاب را از بيانات و نوشته‌های ايشان استخراج کرده و در اختیار نسل جوان قرار بدهیم.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: نسل امروز ما باید به دنبال به دست آوردن نکات و محورهای اساسی انقلاب و اهداف و آرمان‌های امام راحل(ره) باشند.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: امام نسبت به اسلام تأکيد فراوان داشت و بر خدامحوری، اخلاق محوری و اینکه ضوابط و دستورات الهی در همه ابعاد در جامعه ما حکمفرما باشد بسیار تکیه داشتند.

وی اظهارداشت: امروز باید بررسی کنیم نهادها، سازمان‌ها و مراکزی که در این نظام هستند چه مقدار مسئله‌ی خدامحوری را مورد توجه قرار داده و می‌دهند.

افراد و گروهها یکدیگر را تخریب نکنند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امام (ره) بر مسئله‌ی وحدت بین مردم بسیار تأکيد می‌فرمود و همه افراد و گروه‌ها را از تخریب یکدیگر و تهمت زدن‌های ناروا و از اینکه گروهی بخواهند گروه ديگر را از میدان خارج کرده و خود قدرت را به دست بگیرند برحذر می کردند، همه را دعوت به اخلاص می فرمود و اینکه برای خدا و اعتلای کلمة ا... تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز کسانی که مدعی پیروی از امام هستند باید به این نکته توجه کنند، که ایشان انتقاد به دیگران و مسئولين را از اختیارات هر انسان می‌دانست اما نسبت به مسئله‌ی تخریب افراد و حذف نیروهای  با ارزش نظام، هیچ کلمه و واژه‌ی سیاسی را نمی توان در کلام امام (ره) مشاهده کرد.

وی افزود: اندیشه امام آن بود که آحاد مردم و گروه های متعدد با یکدیگر تشریک مساعی داشته باشند و از همه‌ی افکار و سلایق برای رشد و اعتلای کشور استفاده شود.

عضو جامعه مدرسین  اظهارداشت:  آنچه امام از ملت ایران و همه‌ آزاد اندیشان می‌خواست این بود که منیّت‌ها را کنار بگذارند و برای مصالح جامعه و آنچه که خدای تبارک و تعالی دستور داده تلاش کنند.

امام نسبت به دشمن شناسی آمریکا با ملت ایران تأکید داشتند

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه امام نسبت به دشمن شناسی آمریکا با ملت ایران تأکید داشتند، یادآور شد: معتقدم که در این دهه‌ی مبارکه فجر باید امام و افکار ايشان را بهتر بشناسیم، همین که مقام معظم رهبری در برخی از سخنان‌شان فرمودند کلمات امام را ببینید و نسبت به آن محورهایی که امام مکرراً روی آن تکیه مي‌فرمودند دقت کنید، امام نسبت به دشمن شناسی، خصوصا دشمنی آمریکا با ملت ایران بسیار تأکید داشته و خطر آن را مرتّب به مردم هشدار مي‌دادند که باید نسبت به دشمن همیشه بیدار و مراقب باشیم.

استاد حوزه  گفت: لازم است زندگی و حيات اخلاقی امام را در کنار حيات سياسي‌اش بشناسيم و آن را در زندگی خود سرمشق قرار دهیم بطوریکه در زمان معاصر ما الگويی برای مجموعه‌ ابعاد زندگی بهتر از امام نداریم، الگویی که خودمان آن را از نزدیک مشاهده کرده باشیم.

وی افزود: ما در مسائل فکری، اخلاقی، سیاسی و دینی بهتر از امام نمی‌توانیم الگویی داشته باشیم، لذا باید امروز زندگی امام را در همه ابعادش الگوسازی کرده و به جوانان معرفی کنيم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر حضور حداکثری ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن اظهارداشت: حضور گسترده مردمی در راهپیمایی 22 بهمن بدون تردید دشمن را از اهداف شوم خود مایوس خواهد کرد و موجب عقب نشینی دشمن از مواضع خصمانه خود می گرداند.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه مسئولین نباید حضور قوی مردم را دالّ بر رضایت آنان از امور دانست،  تصریح کرد: مطمئناً مردم ما وظیفه‌ خودشان را مثل همیشه انجام خواهند داد، اما همین جا باید به مسئولین عرض کنم هرچه حضور مردم در این صحنه‌ها مانند 22 بهمن بیشتر و پررنگ‌تر شود وظیفه‌ی آنها برای خدمت به اسلام، مردم و انقلاب بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: مسئولین نباید حضور قوی مردم را دالّ بر رضایت آنان از همه  کارهای خود قلمداد کنند، مردم برای حفظ انقلاب، برای حفظ نظام، برای حفظ ارزشها همیشه حضور خواهند داشت اما مسئولين کشور بدانند وظیفه‌ آنها بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha