پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علیرضا رادفر - معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی

حوزه/ متاسفانه برخی از مرزنشینان و مردم عادی به علل مختلف و عدم آگاهی از موضوع، معضل قاچاق را از نظر اعتقادی و دینی خلاف شرع ندانسته و راه امرار معاش می دانند در این میان لازم و ضروری است تا مبلغان دینی که در جامعه از نفوذ کلام بالایی برخوردار هستند با روشنگری در صدد آگاهی بخشی در اذهان مردم برآیند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از ارومیه، علیرضا رادفر امروز در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه در رابطه با نقش روحانیت و تریبون دینی بر تبیین اذهان عمومی و مرزنشینان در کاهش قاچاق کالا، اظهارداشت: نقش پویا و بارز حوزه و روحانیت در روشنگری و تبیین آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بی بدیل است و در بسیاری از موارد عینیت بخشی و پررنگ ساختن حضور مبلغان دینی و روحانیون در امر اطلاع رسانی به مردم سودمند و موثر واقع شده است.

وی افزود: متاسفانه برخی از مرزنشینان و مردم عادی به علل مختلف و عدم آگاهی از موضوع، معضل قاچاق را از نظر اعتقادی و دینی خلاف شرع ندانسته و راه امرار معاش می دانند در این میان لازم و ضرور است تا مبلغان دینی که در جامعه از نفوذ کلام بالایی برخوردار هستند با روشنگری در صدد آگاهی بخشی در اذهان مردم برآیند.

معاون سیاسی و امنیتی اساندار آذربایجان غربی تصریح کرد: هرآنچه که در قانون مصوب کشور و قانون اساسی آمده است برگرفته از شرع مقدس اسلام است لذا تخلفاتی که به لحاظ قاچاق کالا و ارز در مرزهای کشور رخ میدهد برابر با قانون از لحاظ حقوقی و مطابق با شرع مقدس دین نکوهیده شده است.

رادفر خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های مختلف با حضور روحانیون، تشریح و بیان قبح قاچاق کالا بر اساس آموزه های دینی و آگاه سازی اذهان عمومی نقش موثری در آگاهی بخشی و بصیرت افزایی مرزنشینان و جامعه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha