شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قاچاق کالا

حوزه/ امام جمعه گراش تاکید کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین راه های مقابله با دشمن در شرائط فعلی و تحقق آن برکاتی مانند مقاوم سازی اقتصاد، ارتقاء سطح معیشتی، اجتماعی و خانوادگی مردم، راه اندازی کارخانه های تولیدی، مهار نقدینگی، کنترل تورم و اشتغال را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام سیدرضا حسینی، در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»در شیراز، با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی مقام مقام معظم رهبری با عنوان«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، گفت: آنچه را که رهبر انقلاب در ابتدای آغازین سال در مشهد مقدس بیان کردند در واقع تاکیدی بر نگرانی ایشان بود.

امام جمعه گراش با بیان اینکه یکی از راه های مقابله با دشمن در شرائط فعلی، اجرای اقتصاد مقاومتی است، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی برکاتی زیادی مانند مقاوم سازی زیر بناهای اقتصادی، ارتقاء سطح معیشتی، سطح بهداشت، روانی، اجتماعی و خانوادگی مردم، راه اندازی کارخانه های تولیدی، مهار نقدینگی، کنترل تورم و اشتغال زایی پایین آمدن آمار جرایم در کشور را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه  اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند به تلاش، اراده و عزم، جدیت، برنامه ریزی، نظریه پردزای، تئوری پردزای، تبیین فقهی از سوی حوزه و دانشگاه و همکاری همه نهادهای دلتی و غیر دولتی دارد و عنوان کرد:  اجرای اقتصاد مقاومتی با میزگرد و شعار تحقق نخواهد یافت.

حجت الاسلام حسینی قاچاق کالا و فعالیت های زیرزمینی را نمونه ای از فعالیت های ضد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت:  باید همه قوا برای اجرای اقتصاد و از بین بردن مجاری و مفاسد اقتصادی در جامعه تلاش همدلی و همفکری داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی افزود: اگر کشاورزی صنعتی کشور رواج پیدا کند قطعا در برطرف شدن مشکلات و رونق پیدا کردن اقتصاد تاثیر گذارخواهد بود  و  این عرصه هم حقیقتا نیاز مند به همکاری دستگاه های دولتی برای در اختیار قرار دادن  امکانات مناسب برای کشاورزی به جوانان دارد.

وی افزود: در کشاورزی صنعتی و دامداری علاوه بر نیروی انسانی و امکانات به مهندس، امام جماعت برای نماز و عبادات نیروی کار، درمانگاه، تولیدی های دامی، تولیدی پوشاک وغیره نیاز است که همگی این ها همچون زنجیره ای می توانند شغل های بسیاری را به وجود بیاورند.

امام جمعه گراش در پایان اظهار داشت: در همه شهرها زمین های بایر وجود دارد و یا زمین هایی وجود دارند که به طور صحیح مکانیزه کشاورزی نشده؛ اگر به این امر توجه ویژه ای شود می تواند در رفع مشکلات تاثیرگذار باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha