دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ظهیری

حوزه/ شبکه‌های مجازی برای تخریب عاشورا و قیام امام حسین(ع) شبهه پراکنی می‌کنند، دشمنان برای اینکه چهره قیام امام حسین(ع) را تخریب کنند از سیدالشهدا(ع) یک چهره زمینی ساخته‌اند که برای کسب حکومت ظاهری قیام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ظهیری امروز در جمع کارمندان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: خداوند به هر پیامبری دو سلاح عنایت کرده تا وقتی با مردم رو به رو می‌شوند در پذیرش رسالت او شک نکرده و دچار وسوسه‌های درونی و بیرونی نشوند.

وی بیان کرد: اگر خداوند این دو اسلحه را در اختیار پیامبران قرار نمی‌داد آنها دچار مشکلات بسیاری می‌شدند چراکه با وجود این دو سلاح باز هم بسیاری از مردم زیر بار هدایت نرفتند.

سخنران این مراسم  با بیان اینکه، اولین اسلحه پیامبران علم است، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های پیامبران آگاهی به تمام نیازهای بشر و امور ظاهری و غیبی این عالم است و پیامبر هرگز در برابر سؤال و پرسش مردم کلمه نمی‌دانم به کار نمی‌برند.

وی با اشاره به اینکه دومین سلاحی که خداوند در اختیار پیامبران قرار داده معجزه است، گفت: معجزه‌ای که پیامبران داشته‌اند بر طبق نیاز مردم هر دورانی متنوع بوده است و دلیل آن نیز به تنوع نیاز مردم در دوران مختلف مربوط می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری عنوان کرد: زمانی مردم به سحر و جادو متوسل می‌شدند و معجزه پیامبر آن دوران عصای سحرآمیز بوده است و در زمان دیگری معجزه پیامبران زنده کردن مردگان، شفا دادن بیماران و انواع معجزات دیگر بوده است.

وی با بیان اینکه آخرین دین که دین خاتم‌الانبیا است معجزه جاویدی دارد به نام قرآن، گفت: چون دین خدا جاوید است، معجزه آن نیز باید جاوید باشد؛ قرآن کتاب زندگی است به این علت که اسلام دین زندگی است.

این کارشناس علوم دینی  ادامه داد: در قرآن آمده، اگر کسی غیر از اسلام دینی را پذیرفت دینش پذیرفتنی نیست؛ حضرت محمد(ص) خاتم پیامبران هستند و از حضرت آدم(ع) تا آخرین پیامبر قبل از حضرت خاتم‌الانبیا(ص) موظف بودند ولایت ایشان را بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه قرآن دارای دو نوع آیه و حاوی دو نوع مطلب است، گفت: بعضی از آیات را همه مردم جهان متوجه می‌شوند که اصطلاحاً قرآن آن را محکمات قرآن نامیده است.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری ادامه داد: یک سری از آیات قرآن نیاز به توضیح دارد و فهم آنها برای مردم میسر نیست و قرآن آنها را متشابهات می‌نامد و ما نیاز به امامان معصوم داریم که این آیات را برای ما تفسیر کنند.

وی با بیان اینکه اگر متشابهات قرآن درست تفسیر نشود جامعه دچار انحراف می‌شود گفت: سر بریده امام حسین(ع) به این دلیل بالا نیزه‌ها رفت که در آن زمان متشابهات قرآن به درستی تفسیر نشده بود.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: در زمان قیام سید الشهدا(ع) تفسیر متشابهات قرآن به دست کسانی افتاده بود که ذره‌ای از قرآن نمی‌دانستند، گفت: اگر آیات قرآن به‌ درستی تفسیر نشود و تفسیر آن به دست معصوم نباشد مردم هرکسی را اولی الامر می‌نامند.

وی با اشاره به اینکه در شبکه‌های مجازی برای تخریب عاشورا و قیام امام حسین(ع) شبهه پراکنی می‌کنند، گفت: دشمنان برای اینکه چهره قیام امام حسین(ع) را تخریب کنند از سیدالشهدا(ع) یک چهره زمینی ساخته‌اند که برای کسب حکومت ظاهری قیام کرده‌اند.

انتهای پیام313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha