جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علاءالدین صفی خانی

حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: انقلاب اسلامی اگر چه با ماهیت دینی آغاز شد، ولی موتور حرکت اصلی این انقلاب اسلام بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علاالدین صفی خانی ظهر امروز دردیدار با مسئولین ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزارشد، ضمن تبریک ایام فرارسیدن دهه مبارکه  فجروپیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: باید در ایام دهه فجر ارزش های دینی، فرهنگی و انقلابی به نسل نوجوان وجوان  انتقال داده  تا شاهد نسلی پایبند به ارزش ها و آرمان ها باشیم.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ دنیا و مقدمه ای برای نابودی ظلم و طاغوت در جهان و آغازی بر طلوع عدالت دنیای بشریت است.

وی، تاریخ ایران، ملت حماسی و قهرمان ما قیام های بسیاری را تجربه نموده بودند، اما هیچ یک از آنها همچون قیام پانزده خرداد نقطه عطف تاریخ ما نگشته بود،‌ گفت: در دیگر قیام ها و جنبش های مردمی ما، ظلم ستیزی و طاغوت زدایی وجود داشت، اما تاکنون رایحه امامت از آنها استشمام نشده بود، لذا این قیام یک قیام مردمی ضد رژیم و حامی اسلام، دین و روحانیت بود، و روحانیون رهبران اصلی قیام بودند.

حجت الاسلام صفی خانی عنوان داشت: حضور گسترده مردم با انگیزه های دینی از یک سو و حضور مراجع دینی، علماء و چهره های مذهبی در سطوح رهبری از سوی دیگر، از مشخصه های بارز این انقلاب می باشد.

وی از برگزاری بیش از 50 برنامه در ایام دهه مبارکه فجر خبر داد و به بخشی از این برنامه ها اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی از جمله مسابقات فوتسال و طناب کشی، برگزاری جلسات اخلاق، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، جشنواره ورزشی طلاب و روحانیون حوزه های علمیه استان، بازدید از موزه عبرت، خاطره گویی مبارزین سیاسی قبل از انقلاب در مدارس علمیه را می توان بخشی از این برنامه ها نام برد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha