پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به نعمت‌های بسیاری که خداوند به ایران داده است، گفتند: متاسفانه شاهد ریخت و پاش‌های زیادی در کشورمان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی امروز در دیدار نایب رئیس و جمعی از اعضای انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اشاره به اینکه مردم همواره در جامعه به دنبال الگوها هستند، اظهار داشتند: انسان دارای یک روح تقلیدی است، همانطوری که در دین تقلید داریم، در جامعه هم باید تقلید داشته باشیم و باید بزرگان دین را در جامعه الگو قرار بدهیم.

ایشان در ادامه به هدایت عملی پیامبراکرم(ص) اشاره داشتند و گفتند: رسول اکرم(ص) تنها به صورت زبانی مردم را هدایت نمی‌کردند، بلکه ایشان به صورت عملی هم به هدایت مردم می‌پرداختند؛ رسول اکرم(ص) روزی حاضر نشدند به کودکی بگویند که خرما نخورد، چون خودشان در آن روز خرما خورده بودند.

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه افرادی که مرتکب اعمال نامناسب می شوند نمی توانند دیگران را از انجام آن نهی کنند، گفتند: کسی که می‌خواهد در جامعه پیشرو باشد، باید خودش عامل به دستورات ارزشمند باشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با ابراز امیدواری از اینکه در آینده نتایج تلاش های انجمن علمی اقتصادی شهری ایران در جامعه قابل مشاهده باشد، ابراز داشتند: امیدواریم این انجمن بتواند جلوی اسراف کاری و حرکات اشتباه را در کشور بگیرد و از خداوند متعال درخواست توفیق انجمن و همکاری مردم را در این عرصه می کنیم.

ایشان با اشاره به نعمت‌های بسیاری که خداوند به ایران داده است، گفتند: متاسفانه شاهد ریخت و پاش‌های زیادی در کشورمان هستیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه بر لزوم توجه به مسأله بهداشت تاکید کردند و اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) همیشه به رعایت نکات بهداشتی تاکید می‌کردند و روایات زیادی در این خصوص از اهل‌بیت(ع) به دست ما رسیده است.

معظم له افزودند: اسلام در خصوص مسائل مختلف توصیه‌های زیادی به ما کرده است، اما در عمل به این توصیه‌ها کم کاری می‌کنیم. خداوند در قرآن می فرماید هیچگاه نعمت‌ های بندگان را تغییر نمی‌دهم، بلکه عمل خود آنها موجب تغییر نعمت می شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه گاهی اوقات بیمار شدن مردم به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی است، اظهار داشتند: اگر به دستورات اسلام عمل کنیم، دچار بسیاری از مشکلات نمی‌شویم؛ اسلام در هیچ جایی برای مردم کم نگذاشته است و نقصی در دستورات اسلام وجود ندارد.

ایشان در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره داشتند و افزودند: در بحث اقتصاد مقاومتی تنها به مسائل نظری نیاز نداریم، بلکه باید در جامعه این نوع از اقتصاد را عملی کنیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه در پایان بر لزوم الگو قرار دادن ائمه معصومین(ع) در تمام جنبه های زندگی تاکید کردند و گفتند: باید با قرار دادن ائمه معصومین(ع)، الگوی رفتاری ما به رفتارهای ائمه معصومین(ع) نزدیک شود.

خاطرنشان می شود در ابتدای این دیدار، سید محسن طباطبایی مزدآبادی نائب رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران به گزارشی از عملکرد این انجمن پرداخت  و گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین دوره همایش در تیرماه سال 1396، تألیف چندین عنوان کتاب برای تبیین اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری و نظام بانکی کشور، ارائه 43 عنوان سخنرانی در محافل مختلف علمی و اجرایی کشور و نیز اصناف و بازاریان و برگزاری بیش از 10 نشست علمی در مجامع دانشگاهی و رسانه ملی در راستای تشریح ابعاد اقتصاد مقاومتی از جمله اقدامات این انجمن در راستای تولید دانش بومی در زمینه اقتصاد شهری بوده است.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha