سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ اگر انسان خود را در همه مراحل تسلیم خدا بداند به مرحله بالاتر یعنی قرب او خواهد رسید و آن وقت است که خیلی از مسائل برای او تجلی م کند .

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی  پیش از ظهرامروز در دیدار برخی از فعالان فرهنگی با بیان اینکه انسانها لازم است برای رضایت خدا حرکت کنند و طوری زندگی کنند که سراسر زندگی آنها در نورانیت قرار داشته باشد گفتند: اگر بشر اعتقاد با روز معاد و قیامت و خدا داشته باشد هرگز به غیر خدا تکیه نخواهد کرد.

معظم له بیان داشتند: اعتقاد به معاد، توکل و امید از مباحث مهم دین و اسلام است؛ اگر اعتقاد باشد همه چیز خواهد بود، آن وقت انسان  فکر گناه  و معصیت نمی کند چه برسد به اینکه اقدام کند.

ایشان افزودند: همه انسانها ازهمه اقشار، طلبه و غیر طلبه باید بدانند روزی و رزق دهنده  خدا است و اگر خدای متعال همه کاره است و همه امور بدست او است پس نباید از رزق ناراحت بود بلکه معتقدیم انسان باید به وظیفه عمل کند و مهمترین وظیفه تسلیم شدن است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: اگر انسان خود را در همه مراحل تسلیم خدا بداند به مرحله بالاتر یعنی قُرب او خواهد رسید و آن وقت است، خیلی ازمسائل برای او تجلی خواهد شد.

معظم له با بیان اینکه اساس دیانت، تقوا است و اگر تقوا باشد همه چیز خواهد بود، افزودند: اگر انسان در همه حال خدا را ناظر اعمال خود بداند هرگز گرفتار خودبینی و تکبر و سایر بیماری های روحی و روانی نخواهد شد.  

ایشان عنوان کردند: مهمترین دلیل اثر گذاری انبیاء، معصومین(ع) و سایر اولیاء الهی عدم خود بینی و تکبر و ناظر دانستن خدا بر خود بود؛ اگر انسان این گونه رفتار کند همه چیز نور می شود و آن وقت در شعاع کوچکتر و حتی بزرگتر می توان نور افشانی کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha