جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد حسین امید

حوزه/ معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری از فعالیت مستمر حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در بحث نهادینه کردن امر مهارت افزایی به جای مدرک محوری در راستای عمل به منویات رهبری خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد حسین امید  ظهر امروز در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در قم گفت: سال گذشته، این برنامه با حضور حجتالاسلام والسملمین قرائتی برگزار شد و به همین دلیل قرارهایی با ایشان گذاشته شد که یکی ازآنها ایجاد بخشهای تخصصی در این جشنواره بود که در این زمینه بخش کارآفرینی ایجاد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: در آن جلسه از ایشان قولی گرفته شد که برنامه درسهایی از قرآن را به سمت دروس مهارتی بکشانند که ایشان نیز دو جلسه پیرامون موضوعات مهارتی برگزار کرد و به اهمیت مهارت آموزی و ارزش گذاری به مهارت به جای مدرک پرداخت و پس از آن نیز حجت الاسلام قرائتی تلاش هایی درجهت توسعه مهارت محوری در کشور انجام میدهد.

امید اظهارکرد: رهبر انقلاب بحث پنجه کارآمد را در زمینه اهمیت مهارت افزایی جمعیت ودانشجویان و جوانان مطرح کردند و همه ما امیدواریم که بتوانیم در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: شهید سرافراز، محسن حججی دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی بود و افتخار این دانشگاه است و تجلیل از این شهید کمترین کاری بود که در این زمینه انجام شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: ماموریت‏های وسیعی در عرصه ماموریت اصلی دانشگاه در نظر گرفته ایم و امسال در پذیرش مهرماه بخش زیادی از مسیر طی شده است و 200 هزار نفر نیز برای مهرماه ثبت نام انجام شده است با وجود این که 4هزار کد رشته محل غیر ماموریتی کاسته شد.

امید اظهارکرد: ارتقای کیفی دانشگاه از مهمترین اهداف این دانشگاه در سراسر کشور است که امیدواریم با یک عزم ملی در این زمینه گامهای جدی برداریم.

وی افزود: در قانون برنامه ششم سهم زیادی به این دانشگاه داده شده است یعنی باید تا سال 99، 30 درصد دانشجویان کشور در عرصه مهارتی تحصیل کنند که هنوز با این رقم فاصله داریم.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری  در پایان بر لزوم تعامل بیشتر با نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور در زمینه ترغیب بیشتر دانشجویان برای حضور در عرصه مهارت محوری تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha