پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی- جلسه معاونان تهذیب

حوزه/ مقام معظم رهبری، خلف صالح امام راحل سکان انقلاب را در دست دارند و علی رغم توطئه های دشمنان این نظام را از گردنه های سخت و دشوار به خوبی عبور داده اند، لذا به فرموده امام(ره) باید همه پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به این مملکت آسیبی نرسد. بنابراین باید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری از همه طرفیت ها استفاده کرد

حجت الاسلام و المسلمین سیدحبیب الله موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درکرمانشاه، اظهار داشت: قیام پانزدهم خرداد سال 42 مردم ایران اسلامی علیه رژیم پهلوی یکی از حوادث تاریخی و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تاکید کرد: یکی از علل این قیام را باید مطرح شدن طرح کاپیتولاسیون بود که ملت ایران را تحقیر می کرد، لذا امام خمینی (ره) به خوبی عمق این فاجعه بزرگ را برای اسلام و مردم این مملکت احساس نمودند و دست به افشاگری زدند و سرانجام ماموران رژیم امام را دستگیر کردند و پس از آن مردم به خروش آمدند.

وی افزود: قیام مردم ایران در 15 خردادماه 42 نشان داد که این ملت از رهبری و مرجعیت قوی و استواری برخوردار است و با وجود داشتن چنین شخصیتی کشورهایی همانند آمریکا و دیگر دول غربی نمی توانند بر این مردم مستولی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: امام خمینی (ره) برای پیاده کرده اسلام ناب محمدی (ص) بارها زندان و تبعیت های بلندمدت و سخت را به جان خریدف ولی هیچ گاه در هدفش لرزشی نشان نداد و نهایتا در سال 57 موفق به پی ریزی نظامی بر اساس اصول اسلام ناب محمدی گردید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امام خمینی را باید بزرگترین مصلح قرن نامید، تاکید کرد: امام خمینی (ره) با تمسک به اصول اسلامی و پیروی از سیره اهل بیت علیهم السلام و نیز به پشتوانه ملت و جوانان این مرز وبوم تمام معادلات شرق و غرب را به هم زد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در پایان گفت: در حال حاضر مقام معظم رهبری، خلف صالح امام راحل سکان این انقلاب را در دست گرفته اند و  علی رغم توطئه های دشمنان این نظام را از گردنه های سخت و دشوار به خوبی عبور داده اند، لذا به فرموده امام خمینی (ره) باید همه پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به این مملکت آسیبی نرسد. بنابراین باید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری از همه طرفیت ها استفاده کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha