سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام علی اکبر ناصری

حوزه/ نماینده سابق بابل در مجلس شورای اسلامی با تأکید براین که دولت و مجلس باید در عمل به شعار «حمایت از کالای ایرانی» جامه عمل بپوشانند، گفت: نباید تنها به برگزاری چند سمینار، همایش و صدور بخشنامه در خصوص تحقق شعار سال اکتفا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام علی اکبر ناصری، امروز در نشستی با جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان بابل با تبریک سال نو به رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید اشاره کرد و گفت: باید با یک عزم ملی در جهت تحقق مطالبات رهبری در سال جدید تلاش کرد.

وی با بیان این که در مکتب اسلام معیشت و بایسته‌های اقتصادی مردم، به‌عنوان امری بسیار مهم مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: به همین دلیل باید از همه ظرفیت های موجود به منظور رفع مشکلات اقتصادی بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نامگذاری های هر ساله رهبر معظم انقلاب ریشه در ارزش های دینی و الهی دارد، خاطرنشان کرد: تأکید ایشان در چند اخیر بر مسائل اقتصادی نشان دهنده مشکلات موجود در این حوزه است.

حجت الاسلام ناصری با تأکید براین که مسأله تولید جزء مسائل نخست هر کشوری است که باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اگر تولید در کشورمان هر روز افزایش پیدا کند به حتم مشکل اشتغال و معیشت مردم نیز رفع خواهد شد.

نماینده سابق بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تولید در سیره نبوی و علوی قابل مشاهده است، بیان داشت: ایشان بحث تولید و مصرف درست و مناسب را در زندگی خود کاملاً اجرا کردند و در تاریخ کسی مانند امیرالمومنین(ع) تولید را احیا نکرد.

استاد حوزه با اشاره به این که ایران اسلامی در چند سال اخیر همواره با توطئه های اقتصادی دشمنان مواجه بوده است، افزود: راه مقابله با این توطئه های گسترده، تقویت بنیه اقتصادی با بهره گیری از ظرفیت های بومی است.

حجت الاسلام ناصری با بیان این که در دهه های اخیر با تکیه بر توان و ظرفیت های بومی توانستیم در صنعت هسته ای به یکی از کشورهای قدرتمند جهان تبدیل شویم، بیان داشت: اگر می بینیم امروز دشمنان و قدرت های جهانی این گونه در برابر ایران اسلامی ایستاده اند به دلیل قدرتی است که در صنعت هسته ای و توان نظامی به دست آورده ایم.

نماینده سابق بابل در مجلس شورای اسلامی با تأکید براین که نباید توانمندی های داخلی را نادیده بگیریم و تنها به ظرفیت های خارجی دل ببندیم، خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده دل بستن به غرب اثرمطلوبی برای ملت ایران نخواهد داشت.

وی با اشاره به این که باتوجه به شرایط دینی، زمانی، مکانی و تقابل همیشگی ایران اسلامی با جبهه استکبار جهانی، دشمنان همواره دنبال از بین بردن شرف‌و هویت اسلامی ما هستند، افزود: دشمنان برای مقابله با ما جنگ‌های گوناگونی راه انداختند، مسائلی مانند حقوق بشر را بهانه قرار دادند و از اهرم اقتصادی به‌عنوان اهرمی برای فشار علیه ایران استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام ناصری با بیان این که امروز کشورمان در عرصه اقتصادی با مشکلاتی مواجه است، بیان داشت: برای برون رفت از این تنگناهای موجود راهی جزء تقویت تولید و اقتصاد داخلی نداریم.

وی با اشاره به این که راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کلیدواژه رهبری در مسئله اقتصاد مقاومتی، تولید و حمایت از کالای ایرانی است، خاطرنشان کرد: به طور حتم اگر کالای ایرانی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد اقتصاد داخلی کشورمان از یک رشد و رونق مناسبی برخوردار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال به درستی مسأله تعصب دینی‌ و ایرانی را مدنظر قرار دادند و بحث حمایت از کالای ایرانی را مطرح کردند، تصریح کرد: همه آحاد جامعه در زمینه‌های مختلف تولید و تامین زنجیره نیاز اجتماعی خرید کالای ایرانی باید تعصب داشته باشیم.

نماینده سابق بابل در مجلس با تأکید براین که دولت و مجلس باید در عمل به شعار امسال جامه عمل بپوشانند، خاطرنشان کرد: نباید تنها به برگزاری چند سمینار، همایش و صدور بخشنامه در خصوص تحقق شعار سال اکتفا کرد.

حجت الاسلام ناصری با بیان این که وحدت و همبستگی مردم و مسؤولان در تحقق شعار سال بسیار حائز اهمیت است، افزود: باید با تعصب زیاد نسبت به تولید داخلی کشورمان برخورد کنیم تا شاهد رشد و بالندگی اقتصادی کشور باشیم.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود، عامل بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی را ناشی از وجود بیکاری در کشور دانست و گفت: اگر مسؤولان از کالای ایرانی و تولیدکنندگان آن حمایت کنند، به طور حتم مشکلات عمومی جامعه بسیار کم خواهد شد.

وی با تأکید براین که حمایت از تولیدات داخلی از سوی دولت از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: تولیدات داخلی باید مورد نظارت دقیق قرار بگیرند تا  بهینه، استاندارد و با کیفیت بالا به دست مشتریان برسد.

حجت الاسلام ناصری با بیان این که تولید کالای خوب به حمایت دولت و مجلس نیازمند است، خاطرنشان کرد: اگر تولید کنندگان کالای خوب و با کیفیت تولید کنند به طور حتم مردم از تولید داخل استفاده خواهد کرد و به دنبال کالای خارجی نمی روند.

انتهای پیام  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha