جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی - امام جمعه قائمشهر

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مصرف کالای خارجی موجب بیکار شدن جوانان ایرانی و همچنین از بین رفتن اقتصاد داخلی می شود، گفت: باید با حمایت از کالای ایرانی زمینه ای را برای اشتغال جوانان کشورمان فراهم کنیم.

‎به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی معملی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از مسؤولان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، گفت: مسؤولان باید بسترهای لازم را برای تحقق شعار سال رهبری فراهم کنند.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری از سال ها قبل نسبت به حمایت از تولید داخلی تأکید داشتند، افزود: تقویت تولید داخلی و خودکفایی همواره جزء شعارهای اصلی انقلاب بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که متأسفان علیرغم تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر در راستای حمایت از تولیدات داخلی، برخی مسؤولان همواره نسبت به موضوع بی توجه بودند، بیان داشت: برخی نگاه های سطحی نسبت به نامگذاری های سال های گذشته موجب عدم تحقق مناسب آن از سوی مسؤولان شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خودکفایی و حمایت از تولید داخل به معنای قطع وابستگی به بیرون است، خاطرنشان کرد: استقلال جزء اصول مهم انقلاب اسلامی بوده است و امروز باید در عمل تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: ملتی که می‌خواهد روی پای خود بایستد و وابسته به بیگانه نباشد باید خودکفا شود و به این امر مهم اهمیت توجه ویژه کند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که نباید نیازهای خود را در کشور بیگانه بجوییم، خاطرنشان کرد: امروز ظرفیت ها و پتانسیل های ارزشمندی در داخل کشور وجود دارد که می تواند بستری را رونق اقتصادی فراهم کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز که در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم باید از تولیدات داخلی حمایت کنیم، افزود: نباید خرید محصولات خارجی در اولویت های ما قرار گیرد.

امام جمعه قائمشهر با تأکید براین که مصرف کالای خارجی موجب بیکار شدن جوانان ایرانی و همچنین از بین رفتن اقتصاد داخلی می شود، خاطرنشان کرد: باید با حمایت از کالای ایرانی زمینه ای را برای اشتغال جوانان کشورمان فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که نباید با دستان خودمان کارخانجات و صنایع داخلی کشورمان را تعطیل کنیم، افزود: تولید کننده داخلی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت هم وطنان خود است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ملت ایران باید تعصب خود را امروز در مورد کالای ایرانی نیز حمایت مسائل دیگر نشان دهند، خاطرنشان کرد: اگر در این خصوص نیز هر ایرانی تعصب داشته باشد دیگر نیازی به واردات کالای خارجی نخواهیم بود.

امام جمعه قائمشهربا بیان این که امروز هر ایرانی در رشد و  رونق اقتصاد داخلی وظیفه دارد، گفت: امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده فرصت مغتنمی برای هر ایرانی است تا تعصب و غیرت ایرانی را به دنیا نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که مصرف کالای خارجی در کشور موجب می‌شود که اشتغال کاهش و تولید رو به رکود برود، ادامه داد: وقتی که کالاها را از خارج وارد می‌کنند در خارج از کشور اشتغال ایجاد می‌شود و ما تنها مصرف کننده می‌شویم، هر ایرانی با هر اندیشه سیاسی، اعتقادی و باورهای دیگر باید در تقویت اقتصاد کشور خود تلاش کند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که امروز هر ایرانی باید با وحدت و همبستگی با مسؤولان کشور در جهت رفع مشکلات و عقب ماندگی های کشور تلاش کند، ادامه داد: مهم ترین وظیفه هر ایرانی در سال جدید خرید کالای ایرانی برای حمایت از تولید داخل است.

وی با بیان این که مردم و مسؤولان امسال در تحقق شعار سال تکلیف دارند و باید برای رسیدن به این مهم و رشد اقتصاد کشور خود تلاش کنند، گفت: مردم و مسؤولان با حمایت درست از تولید ملی می توانند چرخه‌ اقتصاد کشور را دوباره به حرکت درآورند و آن را در مسیر صحیح هدایت کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha