شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 859352
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
یک آسمان هیاهو؛ زندگی شهید موحد دانش

حوزه/ «یک آسمان هیاهو» نوشته رحیم مخدومی بر اساس زندگی شهید علیرضا موحد دانش، از مجموعه قصه فرماندهان است که همزمان با شهادت شهید علیرضا موحد دانش(سیزدهم مرداد) به علاقه‌مندان کتاب معرفی می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» کتاب «یک آسمان هیاهو» را که رحیم مخدومی به پدر و مادر برادران شهید، علیرضا و محمدرضا موحد دانش تقدیم کرده است، نوزدهمین اثر از مجموعه کتاب‌های «قصه‌ فرماندهان» است که به زندگی سراسر نورانی علیرضای این خانواده می‌پردازد.

کتاب شامل بخش‌هایی چون (علی برای تو خوابی دیده)، (ما در آسمانیم)، (پنجه در پنجه رئیس‌جمهور)، (چشمها در کمین است)، (یک خانه به زمین افتاده)، (دل نخل بی‌قرار است)، (این راهزن خودی است)، (یک آسمان هیاهو)، (مردی شبیه علی)، (آخرین راز علی) و (شبیه زندگی‌نامه) را شامل می‌شود.

نویسنده، همان ابتدای داستان در بخش «علی برای تو خوابی دیده» در یک افشاگری، همه داستان را لو می‌دهد و محل تولد، سال تولد و حتی مهم‌ترین اتفاق زندگی شهید علی‌رضا موحد دانش را رو می‌کند. نثر این کتاب، ساده، روان و صمیمی است. مخدومی، خواننده کتاب را مخاطب قرار می‌دهد و وقایع کتاب را خطاب به او تعریف می‌کند. وی دست مخاطب را می‌گیرد و با خود به خرمشهر و به جبهه می‌برد.

در قسمتی از کتاب، مخدومی چنین روایت کرده است: « برای علی اتفاقی خواهد افتاد! از حالا چشم و گوشت را باز کن، شش دانگ حواست را بده به علی ، کاری نداشته باش در اطراف او چه می گذرد، به خودش توجه کن، می فهمی چه می گویم ؟ به خودش ! ببخشید که مجبورم کمی رک صحبت کنم . می ترسم تا به خود بیایی علی رفته باشد. آن وقت باید بنشینی به حسرت خوردن. پس حالا که دیر نشده ، خوب به حرفهایم گوش بده ...».

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha