چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
همایش "احلی من العسل"

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مگر می شود کسی خود را عزادار امام بنامد و انتظار قبول شدن عزاداری را داشته باشد، اما نماز نخواند و به آن بی توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی صبح امروز در جمع مردم جورقان با تاکید بر اهمیت توجه به اهداف قیام امام حسین (ع) یادآور شد: حضرت سیدالشهدا در میان معرکه جنگ، جنگ را متوقف کرد و به نماز ایستاد تا به همه بگوید که من برای نماز و برای دین به قیام علیه یزید پرداخته ام.

وی افزود:  مگر می شود کسی خود را عزادار امام بنامد و انتظار قبول شدن عزاداری را داشته باشد، اما نماز نخواند و به آن بی توجه باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) خاطر نشان کرد: اگر کسی لباس مشکی پوشید و به درستی اطاعت از خداوند کرد، نتیجه اش از بین رفتن اختلاص ها، خلوت شدن دادگاه ها و پر شدن نماز جمعه ها است.

وی تصریح کرد: عزاداری مقبول شرایطی دارد؛ شعبان بی مخ هم مجلس روضه برگزار می کرد و هم زنان رقاص فرانسوی را می آورد و می رقصیدند و این همان عزاداری هایی است که مورد قبول اهل بیت(ع) نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که اگر روزانه ده دقیقه برای خداوند وقت بگذاریم و به نماز اهمیت بدهیم بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد، اظهار داشت: هیئتی که در آن به نماز و اهداف امام حسین (ع) توجه شود هیئتی است که حضرت به آن افتخار می کند.

وی تاکید کرد:  اگر امروز هم در فضای مجازی و حقیقی عده ای به شبهه پراکنی علیه دین اسلام و اهل بیت(ع) می پردازند باید در نطفه آنان شک کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، بهشت رفتن را آسان دانست و گفت: تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که تلاش خود را در رسیدن دستمان به دستان اهل بیت(ع) قرار دهیم و این مهم هم با توجه ویژه به نماز و روزه و احکام الهی در دسترس می باشد.

وی با تاکید بر این که تا می توانید مجلس امام را گرم کنید و به آن اهمیت دهید ابراز داشت: امام حسین(ع) همه چیز خود را در راه خداوند تقدیم کرد و به همین دلیل نیز خداوند همه چیز به امام حسین داده است.

امام جمعه همدان در پایان با بیان این که امیدواریم همه ما با امامان محشور شویم، خاطر نشان کرد: امروز وظیفه ما مبارزه به شبهه پراکنی دشمنان است و امیدواریم عربستان که کتابی را با عنوان "یزید امیرالمومنین" منتشر کرده است نیز با مولای خود یزید محشور شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha