جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ذوالنور در جلسه طلاب نور و محمودآباد

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: هرجا تکفیری ها در سوریه و عراق به محاصره گرفتار شدند، آمریکایی ها خط مقاومت را بمباران کرده و راه فرار را برای تکفیری ها باز کردند؛ ولی این کار هم نتیجه نداد و امروز شاهد نابودی جریان های تکفیری در منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در جلسه طلاب و فضلای نور، محمودآباد و امیرکلا که در مدرسه علمیه ملاصادق قم برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در زمانی اتفاق افتاد که دنیا دوقطبی بود و نظام های سیاسی حیات مستقلی نداشتند و حیات اقماری داشتند؛ پیروزی انقلاب اسلامی، قطب بندی شرقی و غربی را بهم زد و تلاش جمهوری اسلامی برای ایجاد نظامی با محوریت دین خشم دو قطب قدرت را زیاد کرد و تلاش داشتند این نظام را برهم بزنند.

وی ابراز داشت: در دوران جنگ سردی که همدیگر را می زدند، دشمنی با جمهوری اسلامی نقطه وحدت قدرت های شرقی و غربی شد و توطئه های سیاسی، فرهنگی، تحریم اقتصادی، بسیج گروهک های ضدانقلاب و همچنین جنگ تحمیلی را بر علیه ایران برنامه ریزی و تحمیل کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: استحاله فرهنگی برنامه دیگر آنان پس از عدم نتیجه گیری در جنگ سرد بود و موضوع اصلاحات را مطرح نمودند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی از راه های گوناگون همچون حضور در منطقه، ترساندن دنیا از جمهوری اسلامی، نگران کردن دنیا از شکل گیری هلال شیعی و ... به دنبال برنامه های خود بود و امروز نیز همان برنامه ها را دنبال می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری بیان داشت: برجسته سازی بحث تروریست و دنبال گیری راهبرد جنگ درون تمدنی از دیگر برنامه های دشمن علیه کشور شیعی ایران بود و در این راه، داعش و گروه های تکفیری را راه اندازی نموده و پشتیبانی های لازم را انجام دادند.

وی اظهار داشت: هرجا تکفیری ها در سوریه و عراق به محاصره گرفتار شدند، آمریکایی ها خط مقاومت را بمباران کرده و راه فرار را برای تکفیری ها باز کردند؛ ولی این کار هم نتیجه نداد و امروز شاهد نابودی جریان های تکفیری در منطقه هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: آمریکا بنابر اعلام ترامپ، هفت تریلیون دلار در منطقه هزینه کرد؛ اما هیچ دستاوردی نداشت و جمهوری اسلامی استوارتر از گذشته ایستاده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: بحران و آشوب داخلی و استحاله نرم از دیگر برنامه های دشمن در ایران اسلامی بود؛ چراکه تمام برنامه های آنان با شکست مواجه شد و با بحران و آشوب به دنبال خواسته های خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور تصریح کرد: بسیجی، سپاهی و ارتشی در زمان جنگ با لباس خود در جنگ تحمیلی حضور پیدا می کردند؛ اما وقتی قرار بود به دل دشمن نفوذ کنیم، لباس دشمن را می پوشیدیم و با زبان آنان صحبت می کردیم؛ امروز نیز نفوذی هایی از دشمن در کشور وجود دارند که لباس خودی پوشیده و با زبان ما صحبت می کنند تا بتوانند پروژه نفوذ را به پیش ببرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نفوذ در برخی از بیوت، تصریح کرد: امام زدایی و انقلاب زدایی از فضاهایی است که امروز با آن مواجه هستیم و همین حرکات در لایه جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور بیان داشت: کاشتن بذر تردید و پرورش آن از برنامه های دشمن است و برای انجام این کار از افرادی استفاده می کنند که مورد قبول افراد جامعه باشد.

وی اظهار داشت: کسی که بگوید معصوم قابل نقد است و یا برای رفع حصر بگویند که امام حسین (ع) حر را بخشید، پس ما هم سران فتنه را ببخشیم، از زبان دشمن حرف می زند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بنده در دیدار با آقای کروبی به این نتیجه رسیدم که حصر کاسبانی دارد که این کاسبان، سوار بر خانواده شده و نمی گذارند از حصر خارج شوند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: چرا می گویی امام حسین (ع) با عمرسعد مذاکره کرد؟ آیا نمی دانی که مذاکره به معنای دادوستد است؟ آیا امام حسین (ع) با عمرسعد دادوستد انجام داد؟ أبی عبدالله (ع) برای رهایی آنان از آتش جهنم، با این افراد سخن گفت.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری تصریح کرد: یکی از برنامه های فتنه ۸۸ و فتنه اخیر کشور این بود که کشته سازی انجام شده تا تحریک احساسات کرده و منور جمعیتی اتفاق بیفتد و در نتیجه نظام دچار عقب نشینی و رهبران آن نیز دچار وادادگی شوند.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در مقابل این مسئله ایستاد و وادادگی رهبران اتفاق نیفتاد و شاهد اقتدار مجدد ایران اسلامی در فتنه ۸۸ و فتنه ۹۸ بوده ایم و دیدیم که ناجوانمردان نیز از این حرکت رهبر انقلاب تعبیر به حرکت جوانمردانه کرده اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در مسئله بنزین دروغ گفت، بیان داشت: بنده اطلاع دارم که روز سه شنبه برگه را به صورت حضوری به رئیس جمهور نشان دادند که در ساعت صفر روز پنج شنبه، طرح گرانی بنزین اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما برای رهایی از مشکلات کشور، راه برون رفت داریم؛ اما با دولتی مواجه هستیم که سوء مدیریت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور ابراز داشت: البته با همه کم کاری ها و بی عرضگی هایی که شاهد آن بوده ایم، کارهای بسیاری پس از انقلاب انجام شده و در مسائل گوناگون، رشدهای بسیاری پس از انقلاب داشته ایم و باید این موضوعات را نیز که از برکت انقلاب است، برای مردم بیان کنیم و از ناامیدی دوری نماییم.

وی خاطرنشان ساخت: ما باید با استدلال در دهان کسانی بزنیم که به کارآمدی انقلاب و نظام خدشه وارد می کنند؛ ما پیشرفت های محیرالعقولی را پس از انقلاب داشته ایم که دوست و دشمن به آن معترفند؛ اگر شاهد مشکلات هستیم، به دلیل فعالیت های غیرانقلابی برخی مسئولین کشوری است که کار را به اینجا رسانده اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز اصول اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا نمی شود و رئیس جمهور کارها را رها کرده است و بنده به ایشان در مجلس شورای اسلامی اعتراض کرده ام.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان به موضوع سی اف تی اشاره کرد و بیان داشت: با پیوستن به سی اف تی تمام معاملات ایران مشخص خواهد شد و سؤال اینجاست که چرا می خواهید به این کنوانسیون بپیوندید؛ با اینکه می دانید باید تمام معاملات ما در اتاق شیشه ای انجام شود و نمی توان تحریم ها را دور زد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام حمیدرضا کثیری، نماینده طلاب و فضلای نور ضمن خیرمقدم به طلاب و فضلا، دلنوشته ای را خطاب به رهبر معظم انقلاب قرائت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha