پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی- امام جمعه جدید رشت

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان به دخالت برخی نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران اشاره کرد و گفت: نماینده نباید در عزل و نصب مدیران دخالت کند اما نسبت به آنها هم نباید بی‌تفاوت باشد و این به نفع نمایندگان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در دیدار نمایندگان منتخب گیلان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امیدوارم در سایه بندگی خداوند و راز و نیاز مردم بلای کرونا از بین برود.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت دین در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین جنایتی که قدرت‌های سلطه‌گر انجام دادند، مبارزه با دین خدا است.

امام جمعه رشت به تهاجم همه‌جانبه قدرت‌های سلطه‌گر جهانی علیه دین اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی پس از یک‌هزار سال توانسته جنبه عملی دین را به منصه ظهور برساند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه گرایش بشر به دین در دنیای امروز بیشتر شده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم.

وی، مردم ایران را عملگرا خواند و گفت: ملت ایران با حضور در مراسم تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت عملی سخن خود را به گوش جهانیان رساندند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ثمره‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک نعمت است و باید شکرگزار این نعمت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی خطاب به نمایندگان منتخب مردم گیلان در مجلس یازدهم، یادآور شد: کسی که مسئولیتی می‌گیرد مورد توجه همه‌جانبه مردم است و نمایندگان منتخب، نعمت بزرگ رای مردم را باید برای خود افتخار بدانند و سپاسگزار خداوند باشند.

وی با تاکید بر اینکه رضای خدا در انجام امور بسیار مهم است، اظهار کرد: اگر رضای خدا را در نظر بگیرید و برای مردم تلاش کنید، خدا و مردم از شما راضی هستند.

امام جمعه رشت به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: قانون اساسی ایران محصول اندیشه شخصیت‌های فقهی و علمی بوده و مطالعه آن برای نمایندگان مجلس حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه آگاهی نماینده مجلس در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مهم است، تصریح کرد: سخنان کارشناسی توسط نمایندگان مردم پشت تریبون مجلس اثرگذار است.

وی بر استفاده از مشاوره اندیشمندان در عرصه‌های مختلف توسط نمایندگان مجلس تاکید کرد و گفت: آگاهی از رخدادها در بررسی و تحلیل مسائل تأثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به وجود سلیقه‌های مختلف سیاسی توسط نمایندگان مجلس، بیان کرد: داشتن سلیقه‌های مختلف سیاسی مادامی که به ارزش‌های انقلاب اسلامی خدشه وارد نکند نه تنها مانعی نیست بلکه جامعه را به جلو می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، نظارت را اصل مهم توسط نمایندگان ذکر کرد و یادآور شد: نظارت در عرصه‌های مختلف سیاست، اقتصاد و فرهنگی وجود ندارد زیرا اگر نظارت درست بود اکنون شاهد لجام گسیختگی در عرصه اقتصاد و فرهنگ نبودیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان گیلان در مجلس دو مسئولیت استانی و شهرستانی به عهده دارند، خاطرنشان کرد: نمایندگان گیلان در مجلس باید طوری عمل کنند که همه مردم استان آنها را از خود بدانند و احساس کنند نمایندگان با هم عمل می‌کنند.

امام جمعه رشت به درجا زدن در عرصه اقتصاد و فرهنگ گیلان اشاره کرد و افزود: در بخش فرهنگی همه باید کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به رتبه آخر گیلان از حیث بیمارستانی در کشور، بیان کرد: هنوز در گیلان بیمارستان صد ساله داریم ضمن اینکه بخش‌های بیمارستانی لاکان مدت ۲۰ سال است که همانطور باقی مانده است.

وی، خواستار همکاری نمایندگان گیلان در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان شد و تصریح کرد: کسی که در عرصه فرهنگ اندیشه‌ای دارد می‌تواند پیش برنده باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نمایندگان باید در غم و شادی در کنار مردم منطقه خود باشند، خاطرنشان کرد: نماینده باید در اوج باشد و افق دید وسیعی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به دخالت برخی نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران اشاره کرد و گفت: نماینده نباید در عزل و نصب مدیران دخالت کند اما نسبت به آنها هم نباید بی‌تفاوت باشد و این به نفع نمایندگان است.

وی ادامه داد: اگر نمایندگان مردم مدیری را شایسته نمی‌دانند در کنار همدیگر باید از استاندار بخواهند در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس مشاور عالی و دو بال استاندار و نماینده مقام معظم رهبری در استان هستند، اظهار کرد: نظارت بر هزینه‌کرد اعتبارات اختصاص داده شده به استان از جمله وظایف نمایندگان مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، خواستار تشکیل جلسه‌های مشترک با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به صورت ماهانه شد و بیان کرد: همدلی و وفاق نمایندگان مردم در مجلس در پیشرفت استان اثرگذار است.

وی، نظارت و تقنین را دو وظیفه اساسی نمایندگان مردم در مجلس عنوان کرد و یادآور شد: در تصویب مصوبات باید عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه عمل کنید ضمن اینکه نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های توسط قوه مجریه از وظایف نمایندگان مجلس است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در مسأله برجام حقیقتا مجلس خوب عمل نکرد و ما ناراحتیم، تصریح کرد: اروپا و آمریکا دل‌شان برای ملت ایران نسوخته ضمن اینکه اروپایی‌ها یدک‌کش آمریکایی‌ها هستند بنابراین مساله برجام کشور را عقب نگه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی خطاب به نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه خود را وامدار کسی ندانید، بیان کرد: اگر نماینده‌ای وامدار کسی شود دیگر نمی‌تواند نماینده مردم باشد و اگر بخواهد وامدار کسی به غیر از مردم باشد به خود و خدا خیانت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه نماینده مجلس نماینده تمام مردم است، اظهار کرد: نمایندگان گیلان برای رشد و تعالی استان باید یاری‌گر همدیگر باشند.

اولویت‌بندی برطرف کردن مشکلات گیلان

جبار کوچکی نژاد، سیدعلی آقازاده و محمدرضا احمدی منتخبان مردم شهرستان رشت در مجلس یازدهم، حسن محمدیاری منتخب مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال، غلامرضا مرحبا منتخب مردم شهرستان آستارا، پرویز محمدنژاد منتخب مردم شهرستان لنگرود، حجت‌الاسلام محمد صفری منتخب مردم شهرستان‌های رودسر و املش، رسول فرخی منتخب مردم شهرستان لاهیجان، مهرداد گودرزوند چگینی منتخب مردم شهرستان رودبار و احمد دنیامالی منتخب مردم شهرستان انزلی در مجلس یازدهم در دیدار مذکور به مسائل فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، مدیریتی، گردشگری، بهداشت و درمان و … استان اشاره کردند و خواستار اولویت‌بندی نیازها برای پیشرفت گیلان شدند.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha