پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
image-20200403155054-3.png

حوزه/ معاون حوزه علمیه خواهران گیلان از تولید روزانه هزار ماسک با تلاش جهادی بانوان طلبه خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ طلبه خانم در شهرهای رشت، آستانه اشرفیه، لنگرود، صومعه سرا و... اقدام به تجهیز، تغسیل و تکفین اموات کرونایی می کنند.

خانم مهدوی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گیلان در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فعالیت های جهادی طلاب خواهر در عرصه سلامت، گفت: از زمان شیوع کرونا در استان گیلان، همه طلاب و روحانیون و از جمله خواهران طلبه پای کار آمدند و با وجود خطر زیاد انتقال، اما لحظه ای از خدمت رسانی در عرصه جهاد سلامت از جمله فعالیت در بیمارستانها، ارائه مشاوره به بیماران کرونایی و همچنینی تجهیز و تغسیل و تکفین اموات بیماران کرونایی خانم غافل نشدند، بلکه این کار را وظیفه خود دانسته و به آن عشق می ورزیدند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گیلان ادامه داد: کار غسل و کفن اموات بیماران کرونایی برابر پروتکل وزارت بهداشت و با رعایت همه جوانب بهداشتی، با وجود همه سختی ها به دلیل امکان انتقال ویروس، تاکنون صورت گرفته و هنوز هم ادامه دارد.

مهدوی اضافه کرد: در این مدت بیش از ۱۰۰ طلبه خانم در شهرهای مختلف استان مانند رشت، آستانه اشرفیه، لنگرود و ... مشغول فعالیت هستند و اقدام به تجهیز و تغسیل و تکفین اموات کرونایی کردند.

وی اظهار کرد: مهمترین فعالیت حوزه علمیه خواهران و طلبه های جهادی، پشتیبانی و حمایت از نیروهای جهادی خانم در مسائلی مانند تهیه و بسته بندی غذا برای نیازمندان، تهیه اقلام بهداشتی، حضور در بیمارستانها و ارائه خدمات مشاوره ای در عرصه معنویت افزایی به کادر درمان و پزشکان خانم، ارائه توصیه های بهداشتی و پزشکی در فضای مجازی البته با هم فکری متخصصان عفونی و میکروبی، نشر کلیپ در بُعد آرامش روانی و روحی در عرصه سلامت و قوانین الهی در فضای مجازی، ارتباط با خانواده های بیماران کرونایی و ارتباط با بانوان خیر است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گیلان افزود: از دیگر فعالیت های شبانه روزی طلاب خواهر جهادی در بحث تولید ماسک است. در این رابطه روزانه یک هزار ماسک با حضور ۳۰ نفر از طلاب و خواهران جهادی این استان تولید و برای نیازمندان و مردم ارسال می شود. البته این آمار غیر از بانوان جهادی طلبه ای است که در منزل مشغول تولید ماسک هستند.

مهدوی اظهار کرد: در بحث تولید ماسک که مورد استقبال مردم هم قرار گرفته، خیرین نیز مشارکت جدی داشته است و اقدام به حمایت و پشتیبانی در امر تهیه لوازم اقلام بهداشتی برای تولید ماسک می کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گیلان ادامه داد: حوزه علمیه خواهران یکی از نهادهای مهم استان است که توانسته ارتباط خوب و وسیعی را با سایر نهادها برای خدمت رسانی برقرار کند و همین امر باعث شده خدمت رسانی جهادی بهتر صورت گیرد.

مهدوی در ادامه گفت: در استان گیلان هزار و ۲۰۰ طلبه خواهر، ۷۰ استاد و ۹ مدرسه علمیه وجود دارد و در کنار مباحث تبلیغی، جهادی، در عرصه آموزشی نیز فعالیت جدی داشته و در ایام کرونایی نیز به تحصیل درس در فضای مجازی مشغول هستند.

وی افزود: در همین رابطه درس های اساتید روزانه در کانال تعیین شده از سوی مدیریت حوزه علمیه استان برای طلبه های خواهر بارگذاری و طلبه ها نیز صوت درس ها را گوش می کنند.

۳۱۳/۴۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha