جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی-مدیر حوزه علمیه کرمان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمان از فعالیت ۴۰۰ گروه درسی در حوزه استان و جهاد طلاب در جبهه حفظ سلامت مردم و تغسیل و تدفین اموات کرونایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین الله وردی، در اجلاسیه مدیران استانی و معاونین و مدیران مدارس علمیه مرکز استانها با اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،  با اشاره به تشییع باشکوه سردار سلیمانی در کرمان، اظهار داشت: در حادثه تشییع پیکر شهید سلیمانی، سه طلبه برادر و یک طلبه خواهر جان باختند که آیت الله اعرافی هیئتی را برای تفقد و دلجویی به کرمان فرستادند.

وی در ادامه افزود: شورای استانی نهادهای استانی از نیمه اسفندماه ۱۰ جلسه برگزار کرد که ۶ جلسه آن به مدیریت بحران کرونا و سیل جنوب اختصاص یافت.

مدیر حوزه علمیه کرمان با اشاره به تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی، گفت: از ۹۰ متوفی فقط یک نفر بدون مناسبات شرعی تدفین شد و سایرین با همت طلاب با رعایت اصول شرعی دفن شدند.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی تاکید کرد: مبلغین هجرت برای رعایت مردم درباره موارد بهداشتی فعال شدند، همچنین این مبلغین به شبهات پاسخ گفته و بسته های معیشتی را در میان مردم توزیع کردند.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه مداخله در بحران برای مشاوران مرکز، همکاری با موسسه خاتم الاوصیا برای برگزاری برنامه کودکان و نوجوانان، ارائه پاسخ های دقیق توسط معاونت پژوهش در کانال ها و دیگر اقدامات از جمله کارهایی بود که طلاب کرمان رقم زدند.

مدیر حوزه علمیه کرمان تصریح کرد: تاکنون دو نوبت بسته های معیشتی توزیع شده و به حساب طلاب متاهل مشغول به تحصیل هم مبالغی واریز شد، همچنین ۴۶۰ نفر و ۸۰۰ نفر به طور جداگانه مورد حمایت قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی یادآور شد: ما بیش از ۴۰۰ گروه درسی فعال داریم که ۸۰ درصد طلاب فعال هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha