جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان تهران گفت: ۶۰ درصد برنامه هایی که وجود داشت، علی رغم فشارهای اقتصادی با ارتباط گیری با دستگاه های مختلف به انجام رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق امروز در دومین روز از اجلاسیه مدیران استانی و معاونین و مدیران مدارس علمیه مرکز استانها با اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: در مقابله با کرونا دو هزار نفر از طلاب استان و ۷۰ مدرسه علمیه به صورت پشتیبان فعالیت می کردند.

وی با بیان این که  در هفت محور فعالیت ها انجام شد گفت: ایجاد شبکه هماهنگی نهادهای حوزوی، اقدامات پیشگیرانه، اقدامات حمایتی و کمک رسانی، حضور در بهشت زهرا، حضور در بیمارستان ها، هماهنگی میان طلاب و خیرین و حضور در میدان تربیتی دانش آموزان از این محورها می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران گفت: در ایام کرونا دو سوم فوتی های کشور متعلق به استان تهران بودند که ۱۲۰ نفر از طلاب برای تغسیل و تدفین به صورت مداوم در بهشت زهرا حضور داشتند.

وی تاکید کرد: سیر مطالعات خانگی برای دانش آموزان انجام شده بود، مبلغین امین ما در مدارس آموزش و پرورش و به صورت مجازی حضور جدی داشتند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با بیان این که فقط توسط طلاب و مدارس علمیه تهران قریب به ۱۶ هزار بسته حمایتی تهیه شد، تاکید کرد: در بحث آموزش در فضای مجازی گروه های هدف شناسایی شدند و در دروس از ۷۴ واحد آموزشی، ۷۰ واحد آموزشی ما درپیام رسان ایتا فعالیت های حوزوی خود را علاوه بر دروس، مباحث تهذیبی، بصیرتی و غیره دنبال کردند، علاوه بر ایتا در پیام رسان های دیگر هم حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: ۹۴ درصد مدارس ما در آموزش مجازی حضور یافتند، بیش از ۹۰ درصد مدارس علمیه در حال برگزاری کلاس های رفع اشکال به صورت حضوری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق خاطرنشان کرد: مدیر مدارس باید احراز کنند که طلاب دروس را به طور کامل فرا گرفته اند.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰ ریز پروژه سند چشم اندازه از سال قبل آغاز شده که بیش از ۳۰ درصد پیشرفت داشته و آمایش حوزه هم بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران یادآور شد: برای معاونت های استان اهداف بلندمدت تدوین شده و برای برنامه پنج ساله استان هم حدود ۴۰ مضمون راهبردی در حال طراحی است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق ابراز کرد:۶۰ درصد برنامه هایی که وجود داشت، علی رغم فشارهای اقتصادی با ارتباط گیری با دستگاه های مختلف به انجام رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha