پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: تولیدات اقلام بهداشتی در حوزه قزوین در سطح وسیع انجام شد، بیش از ۱۰ هزار بسته بهداشتی و ۳۰ هزار ماسک در سطح استان تولید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا پیش از ظهر امروز در دومین روز از اجلاسیه مدیران استانی و معاونین و مدیران مدارس علمیه مرکز استانها با اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین در مقابله با ویروس کرونا به تاسیس قرارگاه جهادی شهدای روحانیت قزوین پرداخت.

وی افزود: قرارگاه شهدای روحانیت قزوین تلاش کرده که به ارائه خدمات جهادی در سطح استان بپردازد.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: در قرارگاه جهادی حوزه علمیه همکاری نهادهای حوزوی با هم را داشتیم، این نهادها شامل حوزه برادران و خواهران، سازمان تبلیغات استان، اداره اوقاف و سازمان بسیج طلاب بوده که بیش از دو ماه و نیم به کار جهادی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تاکید کرد: گروه های جهادی خادمین اهل بیت بوئین زهرا، شهدای گمنام الوند، روحانیت شهر اقبالیه، گروه فرهنگی تبلیغی آینه ظهور، گروه جهادی مهرگان و دیگر گروه ها در این فعالیت های جهادی به صورت نظام مند شرکت کردند.

وی ادامه داد: کمیته های محتوایی، نیروی انسانی، بهداشت و آموزش، رسانه و فضای مجازی، اجرایی، مشاوره و چند کمیته دیگر در این قرارگاه فعالیت گسترده ای داشتند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: حضور طلاب قزوین در بیمارستان های استان بسیار چشمگیر بود و بیماران اظهار رضایت بالایی از این حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا یادآور شد: شهردار قزوین و کادر پزشکی در جلسات مختلف از طلاب جهادی تقدیر کردند، فعالیت این طلاب در بیمارستان ها و آرامستان ها بسیار موثر بود.

وی ادامه داد: پیوند کادر پزشکی با طلاب حوزه علمیه از نتایج این همکاری بود، در تغسیل اموات نیز نگرانی خانواده ها از تکریم میت شان توسط طلاب جهادی از بین رفت.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: کارکنان آرامستان ها توان حضور در غسالخانه ها را نداشتند، اما با حضور طلاب آن ها نیز به ادامه کار پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اضافه کرد: تولیدات اقلام بهداشتی در حوزه قزوین در سطح وسیع انجام شد، بیش از ۱۰ هزار بسته بهداشتی و ۳۰ هزار ماسک در سطح استان تولید شد.

وی بیان کرد: ایستگاه های سلامت در سطح شهر با حضور طلاب راه اندازی شد، کلیپ های رسانه ای هم تولید شد، همچنین مستند زلال خدمت تولید شد که با استقبال بالا مواجه شد، زلال خدمت ۲ هم در حال آماده سازی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین ابراز کرد: تا دیروز عصر حدود ۶۴ نفر ثبت نامی داشته ایم که نسبت به سال گذشته نیمی از جمعیت کاسته شده است، البته روند ثبت نام ادامه دارد و برای این منظور تبلیغات در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: امسال سه رشته در مراکز تخصصی تاسیس شد و این مراکز برای اول مهر در حال تجهیز هستند.

وی یادآور شد: برنامه بلندمدت حوزه قزوین در حال نهایی شدن است و تا پایان سال جاری به مرکز مدیریت ارسال خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تاکید کرد: افتتاح خبرگزاری حوزه علمیه استان انجام شده است؛ همچنین مرکز مشاوره حوزه قزوین در یک سال اخیر به صورت چشمگیر فعال بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha