چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام ملکی - معاون تهذیب حوزه های علمیه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: اینکه بعد از شش سال یک طلبه نتواند معلم قرآن شود بسیار عجیب است، اگر مدیران طلاب را درگیر مباحث قرآنی و اخلاقی بکنند، می تواند بازدارندگی در مقابل ورود به فضای مجازی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی پیش از ظهر امروز در دومین روز از اجلاسیه مدیران استانی و معاونین و مدیران مدارس علمیه مرکز استانها با اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه  و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: اداره مشاوره خانواده ۵۳ مشاوره آقا و خانم را به سامانه ۴۰۳۰ و ۲۸ مشاور آقا و خانم را به دیگر سامانه جهادی معرفی کرد.

وی افزود: راه اندازی مشاوره تلفنی در بستر پیام رسان های داخلی، فعالیت در زمینه های خانواده و تربیت فرزند و راه اندازی کانال های مشاوره بخشی از فعالیت های اداره مشاوره بوده است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه بیان کرد: تداوم برنامه ریزی برای راه اندازی مراکز مشاوره ای استانی از برنامه های پیش رو است، همچنین برنامه های مجازی تربیت مشاور ادامه خواهد داشت و برای ۱۰۰۰ طلبه مجرد مشاوره قبل از ازدواج داده می شود که استقبال خوبی صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی یادآور شد: درس اخلاق آنلاین هم وجود داشته و دروس اخلاق بزرگان حوزه هم در سایت حوزه بارگذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه کرونا ما را متوجه بسیاری از مسائل کرده است، بیان کرد: با توجه به این وضع، امکان فرورفتن طلاب در باتلاق فضای مجازی وجود دارد، برای حل این مسئله مدیران و شورای تهذیب مدارس باید آموزش های لازم را ببینند، مدیرانی که در این زمینه دقت بیشتری داشتند، آسیب کمتری را شاهد بودیم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه مطرح کرد: مسائل تربیتی در مدارس باید توسط شورایی بررسی شود، چرا که یک مدیر به تنهایی نمی تواند کاری در این زمینه بکند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تاکید کرد: اینکه بعد از شش سال یک طلبه نتواند معلم قرآن شود بسیار عجیب است، اگر مدیران طلاب را درگیر مباحث قرآنی و اخلاقی بکنند، می تواند بازدارندگی در مقابل ورود به فضای مجازی داشته باشد.

وی یادآور شد: در طرح ۲۰۲۰ حوزه علمیه طلاب تشویق می شوند که ۲۰ آیه و ۲۰ روایت را فراگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha