شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شروای فرهنگ

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: شورای فرهنگ عمومی استان فرصت مناسبی برای ارائه مباحث مهم در حوزه فرهنگی بوده و لازم است جلسات این شورا به صورت منظم و ماهانه با دستور جلسه مشخص تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان به نقل از دفتر امام جمعه، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در هشتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با تبریک اعیاد و مناسبت‌های ماه ذی الحجه، گفت: شورای فرهنگ عمومی استان فرصت مناسبی برای ارائه مباحث مهم در حوزه فرهنگی بوده و لازم است جلسات این شورا به صورت منظم و ماهانه با دستور جلسه مشخص تشکیل شود.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به روایتی در خصوص برپایی نماز جمعه، افزود: در روایات ذکر شده که نماز جمعه با حداقل ۵ یا حداقل ۷ نفر که یکی از آنها امام است برگزار شود، برخی گفتند امام یعنی امام معصوم در حالی که لفظ امام معصوم در هیچ روایتی نیامده و واژه امام به معنی جلودار و پیشوا است، بنابراین لازم نیست تنها در زمان معصوم(ع) این نماز اقامه شود و در سایر اوقات نیز اقامه آن مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به آیه «اذا نودی للصلاة من یوم الجمعه فاسعوا الی ذکر الله و ذروا البیع»، افزود: این آیه به صراحت اقامه نماز جمعه را مورد تاکید قرار داده است.

عباس رضایی، استاندار اصفهان نیز در این جلسه با خیر مقدم به حاضران، در خصوص برگزاری مراسمات دینی در ایام کرونا، گفت: زندگی در دوران کرونا نیازمند تمهیدات بوده و لازم است سیستم ایمنی بدن را تقویت نماییم و یکی از راه‌های تقویت سیستم ایمنی امیدبخشی به جامعه است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: از هیئات مذهبی انتظار داریم همچون گذشته همراهی داشته باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمایند؛ همچنین مسئولان هیئات از فرصت منابر برای افزایش آگاهی مردم در خصوص این ویروس استفاده کنند.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان هم در این جلسه با تبریک روز عرفه، عید قربان و غدیر؛ به دستور جلسه اشاره کرد و گفت: ارائه گزارش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان به مناسبت سالروز تشکیل نماز جمعه، گزارش اداره کل تبلیغات اسلامی استان پیرامون اقدامات صورت گرفته در کمیته معنوی ستاد استانی مدیریت کرونا ویژه ایام محرم و صفر و معرفی ظرفیت‌های قرآنی مردمی از جمله دستور جلسه‌ امروز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی فرصت خوبی برای بررسی وضعیت فرهنگی استان و پیشبرد اهداف فرهنگی است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در هرکدام از جلسات شورای فرهنگ عمومی یکی از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی استان را معرفی نماییم.

وی با اشاره به فعالیت‌های دینی و قرآنی مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی شهر اظهار کرد: این مؤسسه بزرگترین مؤسسه فرهنگی قرآنی استان و کشور بوده و فعالیت‌های کم نظیری در حوزه نشر و گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در شهرستان خمینی شهر انجام داده است.

در ادامه جلسه هر کدام از اعضا به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون دستور کار جلسه پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha