شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست خبری حجت الاسلام موسوی نسب مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود

حوزه/ مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی با بیان این که نهم ربیع‌الاول ریشه در قرآن، بعثت و غدیر دارد، گفت: ۹ ربیع‌ در امتداد غدیر و خود، غدیر دیگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت‌الاسلام‌  سید جعفر موسوی نسب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی، در نشست خبری اعلام برنامه‌های ۹ ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) که ظهر امروز برگزار شد، گفت: ۹ ربیع ریشه در قرآن کریم، بعثت و غدیر دارد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون معارف مهدویت، گفت: ۹ ربیع‌الاول در امتداد غدیر و خود غدیر دیگری است و روز بیعت و پیمان دوباره با امام زمان(عج) است، روز نوید عدل و قسط، عشق و صفا، صمیمت و ایثار و روز صبر و مقاومت است.

وی با بیان اینکه این روز، روز مصداق اکمال دین و اتمام نعمت است، گفت: در مفاتیح‌الجنان شیخ عباس قمی پیرامون روز ۹ ربیع روایت نقل‌ شده است که هر کس در این روز انفاق کند خداوند گناهانش را می‌آمرزد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی به آداب روز ۹ ربیع‌الاول اشاره کرد و افزود: اطعام مؤمنین، خشنود کردن مردم، پوشیدن لباس نو و شکر و عبادت حق‌تعالی از جمله این آداب است.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های این مجموعه به مناسبت سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) اشاره کرد و افزود: در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا جشن‌های ۹ ربیع‌الاول به خاطر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

حجت الاسلام  موسوی نسب با بیان اینکه بیش از ۵۰ سخنران به مساجد، هیئت‌های مذهبی، مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اعزام خواهیم کرد، افزود: برنامه ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان در قالب کارگاه‌های قصه‌گویی، جنگ شادی و آشتی با پدرم با محوریت شناخت امام زمان(عج) در شعبه ۲ بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار می‌شود.

وی افزود: جشن شادی در شب ۹ ربیع‌الاول در مسجد و کانون المنتظر مشهد، برگزاری کاروان شادی و گروه‌های سرود و همچنین تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی و غذایی از دیگر برنامه‌های بنیاد فرهنگی  مهدی موعود(عج) خراسان رضوی است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی تهیه محتوای سخنرانی و پخش کلیپ‌های مهدوی ویژه صداوسیما، سازمان تبلیغات، امور مساجد، تعامل و همکاری با کلیه نهادها، سازمان‌ها، آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه عنوان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha