پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله مصباح یزدی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین صالح، رئیس جامعة المصطفی مشهد، در پیامی در گذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالح در پیامی، ارتحال آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ

قالَ الصّادِقُ(عَلَیهِ السَّلامُ)إِذَا مَاتَ اَلْمُؤْمِنُ اَلْفَقِیهُ ثُلِمَ فِی اَلْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ یَسُدُّهَا شَیْءٌ.

با نهایت تاثر، درگذشت عالم مجاهد، مفسر قران، استاد اخلاق، فقیه پارسا و انقلابی، حضرت آیةالله مصباح یزدی (رضوان‌ الله‌ علیه) را تسلیت و تعزیت عرض می کنم .

این عارف وارسته که از شاگردان حضرت امام خمینی ره بود؛ دارای سوابق انقلابی و مبارزاتی بر علیه رژیم ستمشاهی بود و پس از انقلاب اسلامی نیز همواره پشتیبان مستحکم ولایت فقیه و همراه وحامی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درعرصه های مختلف بودو تا پایان عمر وفادارانه در کنار انقلاب اسلامی و آرمان های آن ثابت قدم باقی ماندند.

آن استاد فرزانه و صاحب نفس، سالیان متمادی عمر پر برکت خود را در مسیر ترویج اسلام ناب و تعلیم وتربیت شاگردان برجسته و تاثیر گذاری صرف نمود و موفق به ارائه آثار بسیار ارزشمند علمی در رشته های مختلف علوم اسلامی و انسانی گردید که این همه مانند چشمه ای فیاض عطش مشتاقان معارف اسلامی را سیراب و بسان چراغی پرفروغ، روشنگر اندیشه های نسل های آینده خواهد بود.

دین مداری، ایمان راسخ، اندیشه عمیق، بصیرت انقلابی و مواضع حکیمانه این عالم جلیل القدر در طول دوران چهل ساله انقلاب ، الهام بخش نسل انقلابی و ولایت مدار بود و جبهه ای از نیروهای انقلابی و ولایت مدار را حول محور آن استاد معظّم گرد آورده بود.

بی شک فقدان این شخصیت جامع و استاد اخلاق، خسارتی بزرگ برای حوزه های علمیه و جامعه انقلابی و متدین می باشد.
از خداوند حکیم و متعال علّو درجات، رحمت و مغفرت و رضوان الهی را برای آن فقید سعید مسألت می نمایم .
 

محمد رضا صالح

جامعه المصطفی - نمایندگی خراسان

۱۳۹۹/۱۰/۱۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha