جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن خیری

حوزه/ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی دور اندیش و مخاطبشان جوانان و نسل های آینده بودند که این امر در آثار و سخنرانی های ایشان مشهود است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسن خیری شامگاه یکشنبه در دومین روز از وبینار نکوداشت جایگاه و مقام علمی استاد آیت الله مصباح یزدی، که به همت انجمن های علمی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: وقتی سند ۲۰۳۰ و اسلام رحمانی مطرح شد ایشان سینه سپر کردند و نسبت به آن موضع گرفتند.

وی افزود: ایشان همیشه حضور در محافل دانشگاهی داشتند و هم حوزه و مراکز و موسسه های آموزشی را بنیان نهاده و یکی را فدای دیگری نکردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی توجه به ساختارها و عاملان و کنشگران اجتماعی داشتند گفت: ایشان توجه به مردم و آگاهی آنها داشتند و دچار آفت نبودند این درحالیست آفتی که امروز گرفتار آن هستیم نون به نرخ روز خوردن است.


وی ادامه داد: ایشان تابع ولایت فقیه بودند با اینکه آتش به اختیار در مسائل، مواجه با جبهه های ناصواب از دین، مبارزه با اسلام منهای روحانیت، توجه به کیان دین، توجه به نیاز معرفتی نسل جوان، ایستادگی در مقابل تهاجم فرهنگی، اهل محکمات بودند.

حجت الاسلام والمسلمین خیری با بیان اینکه علامه مصباح یزدی، حسابگری مادی و شخصیتی و اهل خودنمایی نبودند گفت: ایشان بسیار ساده زیست و وقتشان را صرف دین می کردند آیت الله رجبی نقل می کردند که در بستر بیماری وقتی همه پزشک ها در نسخه ای متفق بودند، ایشان گفتند که حجت شرعی پیدا کردم چه دارویی را مصرف کنم.


 وی اضافه کرد: همچنین هنگامی که آیت الله ری شهری به ایشان گفت که به سفر حج مشرف شود ایشان گفت، اگر در این اوضاع که باید شبانه روز فعالیت کنم به خانه خدا بیایم باید جواب صاحبخانه را چه بدهم؟

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با تاکید بر اینکه ایشان مسائل عالی اسلامی را فدای برداشت های شخصی نمی کرد، گفت: روح تعبد از ویژگی های ایشان بود که ذکر دعای فرج را همیشه بر لب داشت و به بحث امر به معروف ونهی از منکر در یک کتاب جامع پرداخت.


 وی بیان داشت: بصیرت و مقاومت را باید در سیره ایشان یافت که شخصی با سن ایشان دائم در سخنرانی حضور پیدا می کرد و طرح ولایت را ایجاد کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با اشاره به اینکه در زندگی آیت الله مصباح یزدی راحت طلبی ممنوع بود گفت: ایشان اهل کیاست بود که قبل از انقلاب رسم الخط ابداع کردند و به شگردهای مختلف ساواک را منحرف می کردند ولی با همه این اوصاف امضایشان پای اعلامیه ها بود.


وی ادامه داد: همچنین تواضع و فروتنی داشتند به رقم تمام هتاکی هایی که به ایشان می شد به گونه ای زندگی ایشان ساده زیست و سالم بود که در زندگی ایشان منتقدان نتوانستند خرده بگیرند.


حجت الاسلام والمسلمین خیری با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی نسبت به ضعف فرهنگی هشدار می دادند گفت:  ایشان تاکید می کردند که وظیفه عالمان در عصر غیبت امام زمان(عج) خودسازی است  باید مردم را از دوزخ نجات داد و در جبهه فرهنگی و علمی حرکت کرد.


وی افزود: ایشان تاکید می کرد: باید در جبهه حق با علم و معرفت به مقابله به جبهه شیطان پرداخت همچنین در جنبه روانشناختی باید نسبت بی تفاوتی، بی غیرتی و از گره خوردن حق و باطل مراقب باشیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم خاطر نشان کرد: برای اینکه جامعه را بر اساس معارف اسلامی پیش ببریم باید آثار و سخنرانی های استاد علامه مصباح یزدی را مطالعه کنیم.

۳۱۳/۶۱پ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha