شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سیدتوفیق رضایی

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان کردستان گفت: رویه انقلابی باعث می‌شود که جریان های نفوذ نتوانند در مراکز دینی به ویژه حوزه ها و مدارس علمیه وارد شوند، ولی اگر خدایی ناکرده جریان‌های حاشیه‌دار با استفاده از خلأهای آن به حوزه ها نفوذ کنند آن زمان باید منتظر آغاز جریان تحریف باشیم.

حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان کردستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، بیان داشت: مهم‌ترین و اصلی ترین موضوع برای هر طلبه در حوزه های علمیه و مراکز دینی توجه به موضوع تهذیب نفس می باشد؛ از این حیث ما باید همیشه طلاب را نسبت به این موضوع حساس متذکر شویم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان کردستان گفت: مسئله بعدی که در حوزه های علمیه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که طلبه همیشه آن را مد نظر داشته باشد انجام پژوهش است، اما این پژوهش نباید به یک زمان و پروسه خاص منتهی شود.

این استاد حوزه علمیه کردستان بیان کرد: بنا بر این اساتید سعی کنند که طلبه ها و طلاب همواره مسائل پژوهشی را از کارهای اصلی و مهم خود در دوران حضور در مدارس علمیه قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مسئله دیگری که ما همیشه به طلاب تذکر می‌دهیم و یادآوری می‌کنیم مسئله تهذیب نفس و تقواست، طلبه‌ای که از نظر تقوا و جایگاه بسیار خوبی باشد بی شک همیشه هم در امور درسی و هم در امور معنوی پیشرفت خواهد کرد اما مهمتر از همه اینها داشتن یک روحیه انقلابی برای هر طلبه است.

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: رویه انقلابی باعث می‌شود که جریان های نفوذ نتوانند در مراکز دینی به ویژه حوزه ها و مدارس علمیه وارد شوند، ولی اگر خدایی ناکرده جریان‌های حاشیه‌دار با استفاده از خلأهای آن به حوزه ها نفوذ کنند آن زمان باید منتظر آغاز جریان تحریف باشیم.

وی تصریح کرد: مسأله تحریف از ابتدای این انقلاب بود و الان هم شدت پیدا کرده است تا جایی که امروزه معاندان بسیاری به دنبال نهادینه سازی این امر در حوزه‌های علمیه هستند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان کردستان افزود: از  طلاب می‌خواهیم که نسبت به مسئله تحریف دشمنان دقت نظر داشته باشند و با بصیرت و بینش دینی در مقابل این توطئه و جنگ نرم دشمنان قرار گیرند|؛ زیرا دشمن همیشه به دنبال این بوده که راهی برای نفوذ در مراکز دینی به خصوص حوزه های علمیه داشته باشد از این رو زمانی که روحیه انقلابی در حوزه یا مدرسه علمیه و یا حتی در باطن و ضمیر طلبه کم رنگ شود، باید منتظر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان این انقلاب و اسلام باشیم.

حجت الاسلام رضایی در پایان بر لزوم مطالعه کتب علما و دانشمندان دینی تأکید کرد و اظهارداشت: طلبه ای که قرار است فردا در جامعه به عنوان مبلّغ دینی حضور پیدا کند با شبهات بسیاری روبه‌رو می گردد؛ بنابراین طلاب مطالعه کتاب بزرگان دین همانند علامه مطهری را فراموش نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha