یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین هادی شمس

حوزه/دلبستگی های مادی و دنیوی نظیر تحصیلات، پول و طلا و زندگی لاکچری بت های امروزی هستند که بسیاری از مردم را به خود مشغول ساخته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام هادی شمس، عصر امروز در مراسم عزاداری بانوان در حسینیه شهدای گمنام شهرستان دارالولایه مهریز، اظهار داشت: اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و بزرگان و اولیای دین به تقدیر خدای متعال راضی بودند، اما بسیاری از ما در حوادث و ناگواری ها اهل جزع و فزع هستیم.

وی ادامه داد: همه مردم در حالت های مختلف، در مجالس گناه و ثواب، در سفرهای گناه آلود و سفرهای خداپسندانه، در سبک زندگی منهای خدا یا سبک زندگی خدامحور در معرض امتحان الهی قرار دارند. 

کارشناس مذهبی اظهار کرد: در زندگی زناشویی بیشترین و مهم ترین آزمون های الهی متوجه انسان می شود زیرا در محیط خانه و خانواده می توانیم بهترین نمره ها را کسب کنیم؛ اگر مراقب رفتار و گفتارمان باشیم، هیچ گاه به خاطر مصائب آرام و قرار خود را از دست نمی دهیم؛ از سوی دیگر، برای هر خوشبختی که به دست می آوریم خوشحال و سرمست نمی شویم. 

شمس افزود: نه با مصیبتی خود را ببازید و نه با اتفاق خوشی، سرمست و ناشکر شوید که در این صورت به تعبیر امیرالمؤمنین علیه السلام، رهرو واقعی اهل بیت خواهید بود؛ در غیر این صورت، دلبستگی به دنیا خسران ابدی را در پی خواهد داشت. 

وی هم چنین در بخشی دیگر از سخنان خود به بت های امروزی اشاره کرد و گفت: دلبستگی های مادی و دنیوی نظیر تحصیلات، پول و طلا و زندگی لاکچری بت های امروزی هستند که بسیاری از مردم را به خود مشغول ساخته اند، به طوری که اگر انسان این مواهب دنیایی را از دست داد دچار نگرانی و ناراحتی های بیش از حد می شود. 

کارشناس مذهبی با بیان این که استرس و اضطراب برای مادیات بی معنی است، عنوان کرد: اهل بیت علیهم السلام تأکید می کنند در دنیا همواره به قدرت خدا معتقد باشید، زیرا پیروی از غیر خدا، انحراف از مسیر درست زندگی است و وارستگی موتور محرکه پیشرفت در زندگی و بالا رفتن درجات ایمانی است. 

سخنران  مراسم با طرح این سئوال که امروز چند نفر از ما شیعیان حاضریم با رویگردانی از مادیات، زندگی خود را وقف ظهور امام زمان(عج) کنیم؟ ادامه داد: کسی که خود را منتظر ظهور منجی می داند، موظف است در همسرداری، فرزندداری و حفظ کانون خانواده کوشا و صبور باشد و در برابر ناملایمات تحمل خود را از دست ندهد.

وی با بیان اینکه بذر دین دوستی و محبت امام زمان(عج) را در دل فرزندانتان بکارید، عنوان کرد: بدرفتاری با نوجوانان، آن ها را از دین و دیانت دور می کند و منجر به عناد و رفتارهای لجبازانه نسبت به دین می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه ی ایرانی IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 0
    متاسفانه دراین سالهای اخیر موسساتی با ظاهر دینی وفرهنگی،فرهنگ اشرافیت و تجملاتی زیستن را تبلیغ وترویج کرده اند،وکسی هم جلوی انها را نگرفته است.مثل موسسه ی سرود .......
    • طلبه ی ایرانی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      2 0
      گفتن حقیقت ممنوعه؟نمیخواهید کسانیکه مردم رو گمراه وفاسد میکنند،شناخته شوند؟