یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قبله ای

حوزه/ حجت الاسلام قبله ای با بیان این که تمام رفتار و کردار شهدا باید درس برای ما باشد، گفت: ما باید اخلاص و شکرگزاری را از شهدا یاد بگیریم و به آن ها متوسل شویم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از ارومیه، حجت الاسلام ابراهیم قبله ای عصر پنج شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای گمنام که در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد، با بیان این که شهدا به زندگی انسان نور، معنویت و آرامش می دهند و باید از شکرگزار این آرامش باشیم، اظهار داشت: یکی از راه های رسیدن به آرامش استفاده مناسب از زمان و مکان است، و لذا معتقدیم به این که زمان و مکان شعور دارد و نشستن در جوار شهدا به انسان حس آرامش می دهد.

 کارشناس مذهبی اظهار کرد: شهدا زنده هستند به این معنا که می توانند در زندگی انسان موثر باشند؛ اخلاص اولین چیزی است که می توانیم از شهدا یاد بگیریم؛ شهدا با خدا معامله کردند نه با بشر، به همین دلیل است که اخلاص در کنار قبور شهدا هم موج می زند.

حجت الاسلام قبله ای با بیان این که شهدای گمنام به اوج اخلاص رسیدند و هر عملی که انجام می دادند به حساب خدا می گذاشتند، گفت: امروز مهم ترین مشکل ما نبود اخلاص است. ما باید اخلاص را از این شهدا یاد بگیریم و به آنان متوسل شویم.

وی با تاکید بر این که حضرات معصومین(ع) یکی از راه های مقابله با گناه را اخلاص عنوان کرده اند، اضافه کرد: دومین خصوصیات شهدا، شکر نعمت بود؛ امروز در نعمت غرق هستیم، اما ناشکری می کنیم و همین امر یکی از دلائل عدم آرامش در زندگی است.

کارشناس مذهبی با تاکید بر ضرورت مطالعه خاطرات و وصیت نامه های شهدا، گفت: وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی، امنیت و زندگی زیر سایه اهل بیت(ع) از بزرگترین نعمت های الهی است؛ هر کسی که در دلش محبت اهل بیت(ع) باشد فقیر نیست و بالاترین ثروت است؛ خیلی از انسان ها امروز در بستر بیماری و یا زیر خاک خوابیده اند و حسرت یک لحظه ای را می کشند که در مجلس اهل بیت(ع) بنشینند و یک یا حسین بگویند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha