پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رسانه نوجوانان

حوزه/ مدیرکل اجتماعی استانداری فارس گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی ریشه در فرهنگ دارد و استفاده از بستر ماه مبارک رمضان برای فعالیت های فرهنگی می تواند تحول انفسی را در جامعه رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، سید حسین حقائقی پیش از ظهر امروز در نشست «مدیر پاسخگو» که در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، در خصوص نقشه مهندسی فرهنگی اظهار کرد: نقشه مهندسی فرهنگی با راهبری نماینده ولی فقیه در فارس تدوین شده است روح این نقشه همنوایی و هماهنگی میان دستگاه های اجرایی استان به ویژه درستگاه های فرهنگی برای عملیاتی شدن اهداف نقشه فرهنگی است.

وی در ادامه با تصریح اینکه استان فارس پیشینه فرهنگی درخشانی دارد، اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند من در استان های کشور که می رویم یک پیشینه بیان می کنم استان فارس آنقدر پیشینه دارد که مانند خورشید می درخشد؛ نکته دیگر اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده است و دیگر کشور ها نیز اذعان دارند که انقلاب ما فرهنگی است، بیشترین رخ داد های انقلاب اسلامی در ماه محرم و رمضان اتفاق افتاده است، چراکه بستر هایی بوده که از رسانه سنتی برای بیداری مردم استفاده می شود.

مدیرکل اجتماعی استانداری فارس عنوان کرد: امام راحل در وصیت نامه خود که سند راهبری انقلاب ما در دنیا است می فرمایند پیامبر(ص) فرمود من کتاب خدا و اهل بیت(ع) را میان شما به امانت می گذارم، وظیفه حاکمیت این است که بستر های زندگی معنوی را در جامعه ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در حوزه های فرهنگی همنوایی نداشته باشیم نمی توانیم به اهداف خود برسیم؛ بسیاری از معضلات اجتماعی ریشه در فرهنگ دارد و استفاده از بستر ماه مبارک رمضان برای فعالیت های فرهنگی می تواند تحول انفسی را در جامعه رقم بزند.

حقائقی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اینکه فارس در قله است، بیان کرد: باید با تمرین کار فرهنگی را در استان مبنا قرار دهیم، رسانه ها امروز بستر ساز انتشار جریانات فرهنگی هستند، امروز با بستر و استفاده از بستر رسانه امیدواریم پیام های اخلاقی خود را در جامعه بیان کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha