سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ ایشان گفتند: حفظ انسجام و وحدت در جوامع اسلامی مایه یاس دشمنان اسلام و قرآن خواهد شد، بنابراین باید اتحاد بین جوامع اسلامی به خوبی حفظ شود تا دشمن در این عرصه نتواند بهره ای ببرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین امیر حسین حسینی، معاون فرهنگی تربیتی مجتمع عالی امام خمینی(ره) قم، که در دفتر معظم له برگزار شد،گفتند: انبیاء(ع) ،معصومین(ع) و بزرگان دین پرچمدار وحدت و تقریب مذاهب بودند و در راس این وحدت آیت الله العظمی بروجردی قرار داشتند و برنامه هدفمندی برای وحدت در جامعه اسلامی به اجرا گذاشته بودند.

ایشان با تاکید بر ضرورت وحدت در جامعه اسلامی تاکید داشتند: اسلام دین منطق، عقل و وحدت است و هیچ گونه تعدی و تجاوزی را به نام اسلام نمی پذیرد.

معظم له با اشاره به جمله ای از اسقف اعظم مسیحیان که گفته بود: "موضوع غدیر تنها مربوط به مسلمانان نیست" تاکید کردند: غدیر جهانی است همانطوری که پیامبر اسلام(ص) و مکتب اسلام جهانی بوده است و همه ادیان در

زیر یک پرچم جمع  بودند، بنابراین همه انبیاء برای وحدت جوامع و تعالی انسان ها مبعوث شده بودند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه وحدت موضوعی است که از سوی خداوند بیان شده است و همه ادیان باید با آگاهی کامل به این موضوع مهم و حساس توجه داشته باشند، افزودند:اگر جامعه ای راه دین را انتخاب کرد در واقع راه سعادت و پیشرفت را برگزیده است و این هدفی الهی است و اگر غیر از این باشد راه شیطانی محسوب می شودو شیطان هدفی جز اختلاف بین جوامع اسلامی ندارد.

ایشان گفتند: انسجام و وحدت جوامع اسلامی مایه یاس دشمنان اسلام و قرآن خواهد شد، بنابراین باید اتحاد بین جوامع اسلامی وجود داشته باشد تا دشمن در این عرصه نتواند بهره ای ببرد.

*جنایات تکفیری ها ربطی به اسلام ندارد

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود گفتند:تکفیری ها که به نام اسلام قتل و غارت می کنند، بدانند اینگونه حرکات اصلا با منطق اسلام سازگاری ندارد، چرا که این حرکات آنان دنباله روی دشمنان اسلام و تامین کننده اهداف پلیدشان است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی درپایان اسلام را دین رحمت، رافت و مهربانی خواندند و اظهار داشتند: باید همگان تلاش نماییم تا منطق اسلام را به سراسر دنیا منتقل کنیم تا همگان به عظمت و بزرگی مکتب اسلام آگاهی پیدا کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha