پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با تاکید براین که هنر باید در خدمت دین باشد، اظهارداشتند: هنرمندان لازم است در مسیری گام بردارند، که دغددغه های رهبری، بزرگان دین و جامعه اسلامی را برطرف کنند نه اینکه به نگرانی ها بیافزاید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار با فعالان، مدیران مؤسسه تئاتر طراوت قم، با بیان این که هنرمند واقعی کسی است که با استفاده ازآموزه های دین، دین را ترویج دهد اظهارداشتند: عمل هنرمندان نباید طوری باشد که مردم آن را به حساب دین بگذارند و قضاوت بکنند.

معظم له با اشاره به اینکه متأسفانه تئأتر، آلوده به بعضی مسائل، افکار و اندیشه‌های غیر دینی شده، افزوند: ترویج این گونه رفتارکه جنبه های شیطانی دارد، بیشتر موجب جذابیت می شود و همین عاملی برای انحراف در جامعه می شود.

 حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه فعالیت هنرمندان در خدمت دین باشد، اظهارداشتند: هنرمند واقعی کسی است که تنها به دنبال مقوله دنیا نباشد و درمسیری حرکت کند که به دغددغه های رهبر معظم انقلاب و بزرگان دین پاسخ دهند.

ایشان به فیلم مختار نامه اشاره کردند و خاطر نشان ساختند: بعضی از صحنه های آن به جهت تأثیر گذاری منفی که در افکار جامعه ایجاد می کرد، نمایش داده نشد. بنابراین نمایش نامه و تئاتر نباید انحراف جامعه را فراهم کند.

 حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشتند: هنرمند واقعی کسی است که بتواند با ابزارهای دینی و اسلامی که در اختیار دارد، مردم را در مسیر دینداری نگه دارد، نه این که با افکارغلط و شیطانی مردم را از دین دور کند و به طرف آموز ه های شیطانی نزدیک نماید.

                                                                                    

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha