جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لیوانی - گرگان

حوزه / امام جمعه موقت گرگان با تاکید بر اهمیت پژوهش گفت: لازمه‌ی رسیدن به درجه استنباط و اجتهاد در علوم دینی انجام تحقیق و پژوهش است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، آیین تجلیل از اساتید و طلاب پژوهشگر مدارس علمیه استان با حضور آیت الله حسینی شاهرودی، نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان، حجت الاسلام والمسلمین لیوانی، امام جمعه موقت گرگان و مشاور استاندار در امور روحانیون، حجت الاسلام ملکی مدیر حوزه علمیه استان گلستان، حجت الاسلام فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه استان در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین لیوانی، در ابتدای این جلسه، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: پژوهش و تحقیق ریشه دینی دارد، واژه تبیّن و تحصّص در قرآن نشانگر نگاه اسلام به پژوهش است.

وی افزود: هر جامعه‌ای در هر زمینه ای تحقیقات بیشتری داشته باشد پیشرفت بیشتری در آن زمینه ها خواهد کرد.

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: لازمه‌ی رسیدن به درجه استنباط و اجتهاد در علوم دینی انجام تحقیق و پژوهش است.

مشاور استاندار در امور روحانیون خاطر نشان کرد: تحقیق در علم زمانی مفید است که کاربردی باشد. تحقیق نباید تنها روی کاغذ باشد بلکه باید در متن جامعه قرار گیرد و مشکلات را حل و شبهات را رفع نماید.

 معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان گلستان ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: نخستین مسئله در این زمینه آن است که حوزه های علمیه چرا و چگونه باید تحقیق کنند. امروزه تحقیق و پژوهش اساس و ریشه هر کار موفقی است که در همه مراکز به کار گرفته می‌شود.

حجت الاسلام مراد پارسایی افزود: هر کاری و هر حرکتی نیازمند انگیزه است و با ایجاد انگیزه در حوزه های علمیه بستر مناسب جهت انجام تحقیق و پژوهش فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمامی فعالیت‌ها باید مبتنی بر کار تحقیقی انجام شود و از کارهای سطحی و بی تاثیر اجتناب گردد.

در پایان اساتید و طلاب پژوهشگر استان که اسامی آنها در ذیل آمده است، با اهداء لوح سپاس و هدیه تجلیل شدند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha